Farmor <3<3<3

Idag är det två år sen farmor dog.. vid ungefär den här tiden.. Kommer ihåg hur vi alla satt i vardagsrummet.. alla utom pappa som åkt för å vara med farmor sin sista stund.. alla satt å grät.. bara väntade på telefonsamtalet..
Sen kom det. Det var pappa.. farmor hade dött.. dom hade inte hunnit dit, hon somnade in alldeles ensam :'( :'(

Nu har jag tänt ett ljus för farmor. Gjorde det när Johan å Alexandra fortfarande var här.. dom satt i sängen. jag satt i stolen.. jag hade tänkt å hålla tillbaka tårarna tills dom gått.. men det gick inte.. när Johan kom fram till mig gick det inte... usch...  jag hatar å gråta inför männsikor, även om det är mina bästa vänner.. Dom stannade till 11.. sen gick dom.. när dom gått la jag mig i sängen å bara grät.. fyfan va jag saknar hennne, farmor, hon fanns alltid där, hon och farfar har alltid stått mig jättenära.

Kommer ihåg första gången jag åkte hem till farfar efter att farmor dött.. så fort jag kom in i deras sovrum började jag gråta, det luktade så mycket farmor där, å jag fick så många minnen.

Hon hade lungcancer.. men hon fick lunginflammation oxå.. det va det som tog kål på henne.. Hon rökte som ung.. och det förstörde verkligen hennes lungor. Men allting gick så jävla snabbt.. 2 ½ vecka efter att hon fått diagnosen cancer så dog hon.. jag han aldrig riktigt säga farväl till henne.. jag besökte henne inte när hon låg på sjukhuset.. jag vågade inte.. jag var rädd.. ville inte se henne ligga där, svag.. men fyfan va jag ångrar att jag aldrig gjorde det

Minä rakastaa sinä Maija häämäleinen Wennström. Suukko suukko, nukkua hyvä.

image31
<3 Saknar dig farmor
image32

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0