Tjenare ^^

Idag vaknade jag kl 7.. då gick jag å tog en dusch, sen käkade jag å sen la jag mig å läste. å sen så råkade jag somna! Så mamma väkte mig tio i nio å frågade när jag började... så jag fick lite panik, men jag hann ^^ kom precis när Johan stängde dörren xD

På engelskan så tittade vi på Armagedon. Sen hade vi klassråd, då tog vi upp klassresan.. sa att vi inte tänkte hålla på å va dom som försökte driva allt frammåt å försöka få in pengar, (Vissa har inte ens betalat in de 300 :- från sommaren!) å om dom andra inte gjorde nåt dom med, så tyckte vi att vi skulle dela upp pengarna å skita i klassresan. Men vi har bestämt att efter lovet ska vi bestämma resmål å vad vi ska sälja mer.

Sen hade vi matte. Vi räknade ut lite saker t.ex : tio människor träffas å skakar hand med varandra, hur många handslag blir det? (45 xP) men sen skulle det vara 210 människor istället =P Å då blev det svårare xD men man ska tydligen ta "antalet människor + antalet männikskor - 1 / 2" så då vet ni ;)

Efter matten hade vi lunch, det va julbord ^^ Helt okej faktiskt =)

Efter lunchen va det sv.. jag fick reda på att jag har G i Sv å So (Geografi, historia, samhällskunskap, Religion) Så vi satt å tittade på Hamlet under den lektionen medans Bettan snackade betyg med alla.. men den filmen va tråkig.. å man såg typ ingenting.. så jag satt å läste xD (Boknörd, jag veeeet =P)

Efter Sv va det bara träslöjd kvar, å jag blev äntligen klar med mitt marsvinshus! =D Så nu står det här hemma ;) Fick dessutom reda på att jag har VG i träslöjd oxå :D Jag blev glatt överraskad, för det trodde jag verkligen inte =D
Jag blev klar väldigt snabbt, så jag fick sitta å planera mitt nästa arbete ^^ Tror jag ska göra brevfack åt alla i familjen.. låter mupp.. men det kommer nog bli fint ^^ Men jag måste bara snacka med mamma om vi har plats med den nånstans xD

När skolan va slut för dagen fick jag gå hem med marsvinshuset under armen xD det va jobbigt =P
När jag kom hem så låg farfar i soffan å kollade på tv (tisdag you know xP) å mamma stog å stekte egengjorda köttbullar ^^
Nu har jag precis laggt in huset i marsvinens bur ^^ Dom blev väldigt nyfikna =) (bild kommer senare..måste leta fram kameran först xD)

Men nu ska jag gå å käka något =)
Puss å kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0