Gåsö

Okidoki..
Åkte ju till Gåsö på måndagen efter lite tjafs med Fredrik, för han ville inte skjutsa, men till slut gav han med sig =P
Å ni som kommer ihåg det så va det ju väldigt dåligt väder på måndagen, så när Eric (Eric är min låtsasmorfar, jag har aldrig kallat honom morfar, så därför kommer jag skriva Eric. Men eftersom att han stavas med Eric med c, så ser ni skillnad på om det är honom eller min bror Erik som jag pratar om ;)) kom och hämtade mig å Lotta med båten så hade han som tur var med sig regnjackor. Men fyfan va det regnade, uschabuscha =P
Men när vi kom fram så blev det ett himla liv å Saga blev överlycklig å kramade mig hur länge som helst. Hon hade tydligen inte pratat om så mkt annat under sommaren än att jag skulle komma ^^

De första dagarna så va det inge vidare fint väder, så vi va mest inne.
Å gick man ut.. ja, då blev man ganska blöt ;)


Tihi, men mormor hade en peruk som vi lekte lite med. vad tycks, ska jag klippa mig så å färga håret? ;P


Saga


Charlotte


Hugo


Å lilla Theo ville inte ha den på sig, men jag lägger in en bild på honom utan peruk =)
Theo


Tihi, å en dag käkade vi fisk xD
E han inte fin! =D


Lite olika bilder på barnen bara =)
Söta Theo :-)


Hugo


Jag å barnen ^^


Saga å Lotta ;P


Sen byggde vi korthus oxå ;)





Ja.... har man tråkigt så har man xP

Sen kom Emelie från Tallskär å hälsade på å lekte med Saga =)


Hon gillade verkligen Dharma ^^


Sen kom Hugos kompisar från huset brevid å hälsade på =)
Lukas och Casper


Sen blev det den 10 Augusti, pappas födelsedag. Så min familj (-Erik för det klantot hade tagit på sig å jobba den dag fast han visste att alla skulle till Gåsö då!) + Moster och hennes man och deras 3 månaders katt Laban kom =D

Å fyfan vilken söt katt =D Det e lite Sigge-style över honom. Han e lugn å cool, vänjde sig snabbt med Dharma. va rädd ibörjan, men det gick snabbt över till nyfikenhet. Dharma va däremot jätteosäker hela tiden, så hon stog å morrade å skällde =P

Vilken sötnos va? :-D



Sen va det SJUKT mkt getingar där. Så jag tog flugsmällan å gjorde massmord =P Mamma räknade till 67 ungefär, men jag kom säkert upp i hundra tillslut =P

Alla döda getingar ihopsamlade i en hög =P


Å till tidig middag så blev det kräftor :D


Pappa fyllde 51 =)


Theo med sin mamma, min moster, Cicki =)


Å så deras pappa Tobbe =)


Men sen åkte dom hem igen på kvällen (skulle ju jobba dagen efter =P) Så då blev vi kvar som va där innan dom kom ^^

Mina små forskare, Charlotte å Hugo, å deras assistent Saga =)


Å jag skojar inte, dom forskade verkligen. Dom kollade upp allt! Getinvingar, getingblod, flugvingar, mitt blod, vanligt vatten, havsvatten, ekollon, ALLT =P

Å jag blir så jäkla imponerad på Hugo för han kan så mkt om djur! Han vet fan mer än mig =P Jag kan mycket om några speciella djur, han kan mycket om alla djur! Typ flygmyror, getingar, flugor, svanar. Ne asså, ni ska höra honom när han pratar på, man blir riktigt imponerad =D Å när han blir stor vill han bli veterinär eller forskare =)

Sen så badade vi ju såklart också när det va fint väder ;)


Inte bara vi människor, utan Dharma oxå ;) å hon e en jäkel på å simma :-D
¨

Mormor utanför "båthuset" =)


Sen då en kväll så pratade mormor och Anneli (Emelies mamma) och mormor nämde att jag har tröttnat lite på att inte ha nåt å göra. Så Annelie föreslog att jag kunde komma över till dom, hon hade två engelska killar där på 16 och 17 år, och så skulle det komma tre tjejer från Rönnskär. Å vi kanske kunde hitta på nåt. Så det tackade man ju inte nej till =D

Så kl halv 7 så åkte vi över, hämtade Saga som varit där å lekt med Emelie, å lämnade av mig. Så först hälsade jag på killarna (har redan glömt deras namn -.-' å efter ett tag kom tjejerna oxå. Marie och Elin va syskon, å Samantha va Maries bästa kompis =)
Så vi började med att äta middag, å sen så åkte vi över till rönnskär å åkte vattenring ;) Fyfaaan va kul det va! =D Det va en ring som man satt två i, så jag åkte med Samantha å syskonen körde, å det va sjukt kul, va jättenära på å ramla ut flera gånger, men jag klarade mig xD Sen hoppade vi i vattnet, för det va inge vidare kallt, för det hade redan stänkt upp massor med vatten på oss xD

Sen åkte vi tillbaka till Tallskär, bytte om å så, haha å fyfan va jag å Samantha hade samma humor xD Vi garvade åt ingenting å vi tänkte likadant typ =P
Haha å vi har det likadant i skolan XD

Jag- Å när alla i skolan..
Sam- ..blir skitsur på en för att man får en skrattattack
Jag- Ja precis!
å vi skrattade hur mkt som helst xD Å sen drog jag ett lite småelakt skämt som jag inte tänker skriva ut här, men fyfaaan va vi skrattade åt det, Sam låg på marken för hon skrattade så mkt xD xD xD
Haha men det va kul iaf ^^ Men sen då så började pokerkvällen ;)

Jag som aldrig spelat poker förut trodde det skulle gå skit, men Marie drog reglerna lite snabbt, å sen körde vi, å gissa vad? Jag vann ;) ;) Beginnerluck, sa de engelska killarna, Skills, säger jag ;) Muhahaha ;P
Jag fick ju sitta å ge bidrag till alla de andra för att dom hade inget kvar xD

Muhahaha, kolla deras "högar" xD å så kollar ni min längst bort ;)


Engelsk kille (Chris tror jag han hette =P) å Samantha ^^


I svart tröja Marie, Engelsk kille (nåt på E hette han ;P) å Elin =)


Muhaha, min hög ^^


Hahaha å så Sams "hög" xD


Å min hög mot slutet ;) Jag ägde stort ;) ;)


Å på kvällen, vid 1-tiden, så skjutsade tjejerna hem mig, å dagen efter blev man väckt kl 8 *Jippie* =P

När ungarna har badat får dom värma sig framför brasan =)


Men jag "tycker synd om" eller vad man ska säga.. om hugo. För han äter inget! eller ok, han äter potatis, köttbullar å makaroner, å det e typ det han äter =/ Saga väger 25 kg, å det gör Hugo med. Hugo är 2 år äldre, alltså längre och så e han kille.. =( Å Lotta väger lixom 35 kg. Men vi fick iaf i honom lax den sista dan, å han gillade det oxå! Så det e ju bra... Men han måste verkligen äta upp sig.. Han typ badar i max 5 min, sen går han upp å fryser hur länge som helst =( Ne.. det kan va lite klurigt med barn..

Här har vi iaf sommaren bild (enligt mig ;)) E den inte fin!? :D


Eric med Dharma =)


Eric alltså.. ni ska bara veta hur mkt han kan =P Han kan flera olika språk. Han satt å förklarade hur man räknade på danska, å han kan en del latin, å han kan hur mkt som helst om hundar. Å om olika stenarter, om jorden ja alltså, han kan skitmkt, så jag satt hur länge som helst å bara lyssnade på allt han berättade =D

Å han kan ju massor om hundar, å en kväll när vi satt å pratade så sa han att han har ju alltid varit uppväxt med hundar. Å då kom jag på en sak.. jag vet typ ingenting om hans uppväxt å barndom å sånt.. Jag tror han e den enda i sin familj som e född i Sverige,(att dom va 8 barn, det vet jag) men sen flyttade dom till Californien typ.. Å att han e greve vet jag.. å han kan rida å sånt, men jag kan tänka mig att han har en jäkla massa berättelser.. men jag vågade inte riktigt fråga heller, för man har ganska stor respekt för Eric. Han är en bestämd man, när han säger till så säger han verkligen till, vilket har gjort at jag alltid kännt mig lite "smårädd" med honom. Men de här två veckorna har vi verkligen kommit varandra närmre =)
Å så va han så jävla gullig en av de sista dagarna, vi hade suttit lite å prata om framtiden å tonåren å så. Å så sa han.
-Jo.. men du ska veta att du kan alltid komma till mig, och mormor med, om det är någonting, om det har hänt nåt å du vill ha nånstans å sova, så är det bara å komma förbi.
Å jag blev så jävla glad (tårögd oxå), för jag har aldrig sett honom som någon som jag kan prata med, men när han sa så där, å jag tänkte efter lite, så skulle nog han va ganska lätt å prata med ändå :)

Sista dagen iaf så hade vi teckninstävling ^^
Vi hade en skiss av huset, och så en valfri bild med vattenfärg, och sen en extrabild om man ville. Å Eric va dommare, (han e ju typ konstnär, ni ska se hans tavlor, om e fett fina :D) å alla vann såklart ;) Jag fick ett fint halsband i pris ^^

Här e vi å alla teckningar ;)


Min teckning av huset ;)


Huset ^^


Å så hade vi lite sångstund sista dagen (innan kusinerna åkte alltså ;)) oxå ^^


Å så va det fin solnedgång =)

Haha, å nu vet jag inte om ni ser det, men det e faktiskt en blixt som speglar sig i fönstret inte en sol ;) Men det ser ut som det, så jag tycker den bilden blev fin ändå ;)

Haha, å så dagen vi åkte hem då, så va jag tvungen å ta en bild på den jobbiga backen som man måste gå uppför från bryggan xP Jobbigt värre xD


En liten bild på ön Tallskär =)


Tihi, å så tog jag en bild på deras söta brevlåda =) Eric har målat Falstaff på den (deras förra hund) =)


Å så en sista bild på en glad mormor som läser tidningen ^^


Så! Nu har jag suttit med det här inlägget i typ 2 timmar, så nu räcker det! Nu ska jag göra nåt annat.
Puss å kram <3

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0