Läxor.. =(

Tjerare.
Idag gick jag upp tio i sju (hade klockan på halv =P) då gick jag å käkade frukost (Tog faktiskt ett värde oxå ^^) sen duschade jag, å så klädde jag på mig ;P
Fick ett sms av Alex på morgonen att Charlie va borta =S Han hade tydligen varit borta sen igår kväll, så hon skulle  va hemma under dan å leta efter honom.

Sen gick jag då till skolan (Hade velat hjälpa Alex å leta.. men måste ju till skolan) kom fram typ.. 08:08, fick jag lite bråttom å leta fram mina tyskasaker, men jag hann precis ^^

På tyskan så fick vi först berätta lite vad vi gjort under lovet.. sen berättade Eva vad hon hade gjort.. hon hade varit i Berlin (förra terminen pratade vi om sevärdheter i Berlin). Där hade hon gått å kollat de saker som vi pratat om.. å hon berättade att dom flesta saker bara va skit =P Sen fick vi terminens första läxa oxå.. 13 fraser om vädret ska vi kunna.. den e till på onsdag.. men jag tog hem boken idag så jag kan börja träna redan nu xP

Sen hade vi läsning (Linda hade tydligen gjort bort sig å frågat en tjej om det va ridstövlar som Emelie hade på sig, å hon typ: Nee, det e det verkligen inte.. å så hade hon gått till Emelie å skvallrat om vad Linda sagt xP Men seriöst.. det såg ju precis ut som ridstövlar =S =P men det e tydligen nått skitdyrt märke xP xP men men.. hästmodet börjar ju bli populärt nu =P)
Vi fick iaf träffa våran nya NO lärare.. hon verkar väl okej =P men asså.. det e fan fett jobbigt... TRE lärarbyten sista terminen i nian lixom =/ (Sv/So, No och musik)
Sen iaf så hade vi no-labb.. då e vi ju bara med klassen. Där fick vi reda på att vi ska hålla på med Astronomi några veckor nu =D det e kul ^^
Jag e med Mimmi, Felicia å Oscar.. å vi ska hålla på med svart hål ^^ Fick en andra läxa där.. vi ska sammanfatta det viktigaste, å skriva ner om vi har några frågor.. å det e till på onsdag det med.. men bäst å bli klar med det på en gång.. annars så kommer jag bara skjuta upp det till sista minuten =P

Efter No:n va det iaf E.v å där gjorde man lika mkt som vanligt... ingenting alltså =P Jag typ satt å spelade spel med Björn å Issa xP

Sen va det iaf lunch.. det va nån gryta med ris å nån sås... gick å äta =P

Efter lunchen så va det Sv å So.. först kollade vi på film i 40 min.. men det funkar verkligen inte för mig.. det går verkligen inte å hålla sig vaken.. kanske om det va tänt hela tiden.. men dom släcker ju å drar för persiennerna... så aldrig att det går då =P men enligt Madde så va det 7 st sammanlagt som sov xP så det e iaf inte bara jag som har problem med det XP
Sen så skrev vi massa om andra världskriget.. så fick jag ett sms av Madde (jag hade glömt ljudlöst! xP) där det stog att vår rast började för 15 min sen.. å hon vågade väl inte säga till själv, så jag typ: Vi har rast nu. lät jättesur tror jag (trött) Sofie typ började asgarva iaf xP
Efter rasten så fortsatte vi å skriva om andra världskriget.. å det gjorde vi typ resten av lektionen :P Å sen fick vi en tredje läxa.. vi ska läsa 4 sidor i Historaboken tills imorgon.. så det måste jag göra xP

Fick iaf ett sms av Alex att hon hade hittat Charlie =D tydligen så hade någon på Lievägen hittat honom igår å lämnat in honom på polisstationen :P men nu e han tbx iaf ^^

När jag kom hem så såg jag att Dharma behövde gå ut.. men jag kunde inte ta henne just då.. för jag hade känning.. så jag vart tvungen å gå å käka först :P När jag käkat så fick Dharma följa med mig ut på en prommis, å sen så tömde jag Luddes transportbur å fyllde den med torrt spån, massa halm som täcker spånet, å sen lite hö ^^ sen så tog jag hans dubbelskål å hällde vatten i ena å mat i den andra, sen så lyfta jag in Ludde ^^ (som tur va så va han inne i sin bur, så jag behövde inte jaga honom xD) känns lite synd om honom bara att han ska sitta i buren hela kvällen + natten  när han lixom e van vid å pringa fritt, men men.. sen fyllde jag iaf en påse med mat som han ska ha med sig.
Så imorgon kl 9 så ska pappa ta honom till Nacka djursjukhus, å så ska han kastreras.. hoppas bara allt går bra.. men det ska det nog göra :)

Men men.. nu ska jag PLUGGA x( x(
Heidoo
Puss å kram

image75
Challe <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0