Dröm från landet

Jag hade en dröm för några dagar sen, som jag kommer ihåg jättestarkt, å den va typ jätteudda.. men så här va den:

Jag och Alexandra var i Dunker, min farfars landställe. Efter ett tag kommer det mer folk, och sen ännu mer, tills ungefär halva skolan va där, det planerades för en jättestor fest. Högtalare riggades upp, farfars lilla kylskåp fylldes med sprit å snacks. Jag å Alex satt mest i soffan å kollade på. Jag gick å hämtade var sin glass till oss kommer jag ihåg =P
Plöstligt kommer jag på att farfar ska ju vara i Dunker den här veckan. Så jag går å kollar i hans sovrum och ser att hans säng och undersängen i våningssängen är obäddade, jag kopplar det som att han och Ingrid har sovit där. Sen kollade jag uppfarten och ser att det står en silvrig bil där, farfars e röd, så jag antar att det är Ingrids och att dom är ute i farfars. Så jag får panik och springer runt till alla och säger att dom måste dra där ifrån på en gång, för att min farfar, som bor där, kan komma när som helst.
Då kommer Erik, en kille som jag gick i samma klass som i 1-5an, fram å pekar mot några hus å säger att han har en kompis där som känner han som bor här, å det e inte nån gubbe. Kompisen heter Richard säger han, jag säger att det är antagligen Fredrik han känner då, men han är sällan här, för det är farfar som tar hand om stället. Erik rycker på axlarna och börjar packa ihop. Sen går jag till farmors gamla sovrum, där det ligger 4 tjejer från 7an, som jag känner igen hur bra som helst, å jag ber dom dra oxå. Till slut har alla gått, och det ser ut som vanligt. Och så kommer jag plötsligt på att jag inte har en aning om hur jag kom dit. Så jag frågar Alex:

Jag - Du... hur kom vi hit eg? Jag har fan iiiinget minne av det
Alex - Amen, vi ringde ju Christopher å så..
Jag - Vadå, hade vi druckit eller?
Alex - Eeh, skojar du eller?
Jag - Va..?

Å där vaknade jag =P
Heludda dröm tycker jag xP å att jag minns den så jävla bra oxå.. det va ändå typ 2-3 dagar sen jag drömde den. Och sen tycker jag det e lite udda att jag ser t.ex dom där 7orna i min dröm.. jag menar, dom har jag aldrig pratat med, så va fan gör dom i min dröm!? =P =P

Aja, nu ska jag läsa bloggar iaf ^^
Puss å kram <3

/C


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hahaha =P

2008-07-18 @ 14:39:18
Postat av: Madde

Tack så mkt=D Det ända kravet jag har e att jag vill ha en speciell bild som Elin S har tagit, sen har du fria tyglar;)Hoppas det e okej;)

2008-07-18 @ 15:42:58
URL: http://allafoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0