Fan då ='(

Hejsan...
Igår så va jag som sagt hos Kenny. Kom dit vid 10-tiden, han hade lovat Erik H å fixa epic mount, så det gjorde han i typ 1 timme medans jag kollade på tv. Sen så letade han skräckfilmer som vi ska ha till ikväll, för då e det skräckfilmkväll hos Kenny ;) Vet inte riktigt vilka vi blir..  men åtminstonde Ralle, Simon å Erik H.
Men jag va där till typ 4-tiden, sen va Kenny tvungen å sova, för idag ska han till landet ^^

Idag väcktes jag kl 13:15.. då fick jag inte sova längre tyckte mina päron. Så jag satte mig upp å som vanligt tände jag akvariumet å matade firrarna. Först ser jag att det ligger å flyter 2 kardinaltetror på ytan, fan, tänker jag å fiskar upp dom. Sen kollar jag å ser inte en enda kardinaltetra simma omkring, så jag kollar lite närmre å hittar de 5 andra tetrorna, döda.. =/ Å min sjuka svärdbärare e död också.. å allas favorit med =/ Min fina siamesiska algätatre =/ =/
Så min dag började inge vidare bra..

Sen gick jag upp å käkade (Lax >.<) å sen hamnade jag här. Så nu sitter jag här.. men tänkte lägga mig i sängen å börja läsa denna intressanta bok

image220
Oddbjørn By är norsk mästare i att minnas. I Memo får du veta hur han bär sig åt och ta del av hans eget minnesprogram. Här kan du läsa om allt från hur man minns namn, danssteg, telefonnummer och PIN-koder till att memorera faktamängder av historia, geografi , främmande språk och mycket mer.
Oddbjørn Bys teknik går ut på att man ska använda information som redan finns i långtidsminnet istället för att sträva efter att pressa in ännu mer information i det ofta fullknökade korttidsminnet. Man knyter det man önskar memorera till något man redan minns, så fastnar det lättare.

Många små vardagsproblem löser sig en gång för alla när man använder sig av principerna i Memo. Unna dig själv en mindre irriterande vardag, bättre tentaresultat och mycket annat.
En ovärderlig bok!

Den ska bli jätteintressant å läsa =D Både Mamma å Erik har gjort det å tycker den va skitbra å dom har lättare å komma ihåg saker nu =D

Så jag ska krypa ner i sängen nu å läsa ;)
Puss å kram på er =)

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0