Glad Påsk!

"Påskafton är i den kristna traditionen en "tom" dag. Kristus ligger i graven, och lärjungarna sitter inlåsta i rädsla för dem som avrättat honom.

Inga gudstjänster firas i kyrkan denna dag. Istället väntar man till påsknatten för att fira Kristi uppståndelse.

Enligt Första Petrusbrevet 3:18-19 och 4:6 nedsteg Kristus till dödsriket för att rädda de rättfärdigas själar och öppna för dem himmelrikets portar. På påskens ikoner ser man Kristus trampa på dödsrikets portar, dess lås är sprängda och Kristus räcker handen åt Adam och Eva, åt kungar och profeter.

Att påskaftonen i Sverige kommit att bli den stora "firardagen" under påsken kan troligen ses som en parallell till julaftonen.

Påskafton förknippas i Sverige ofta med påskägg fyllt med godis eller andra saker, och mat, ofta ägg."
(Wikipedia)

Haha, såå, nu vet ni lite om påskaftonen oxå xD



Idag då så vakande jag första ggn kl 8.. men somnade om, pallade inte gå upp så tidigt =P
Andra gången så vaknade jag kl 10, vaknade till att mamma å pappa bråkade å skrek på varandra, så jag satte på radion på typ maxvolym.
Sen när dom slutat så kom mamma in å tog ut lite av sin ilska på mig å skrek att jag måste städa rummet. Sen går det 20 min å sen kommer pappa in å börjar skrika å berätta hur dålig jag är, å pga att vi aldrig städar eller nåt så hamnar han å mamma i bråk (vadå skylla på oss... >.<) å sen så svär jag när jag säger nåt, så han blir ännu surare å ber mig att dra åt helvete.
Mamma, pappa å Fredrik tar Dharma på en promenad. Jag städar lite, sen drar jag till Alex. Vi gjorde inte så mkt, så vi drog till fruängen ett tag där jag köpte en blomma (Orkidé) till mamma, sen va vi hemma hos Alex ett tag, men sen kände jag för att gå hem å se om jag kunde bli sams med mamma.

När jag kommer innanför dörren så e mamma, pappa, Fredrik å Charlotte i matrummet, så jag går in å räcker fram blomman å säger "glad påsk" till mamma. Hon brister i gråt å kramar om mig, å då börjar jag oxå gråta å så står vi där å kramar varandra =) Sen mummlar pappa nåt, men jag orkade inte bry mig =P
Men känns bra iaf att jag å mamma blev vänner =)
Efter det iaf så hjälpte jag henne å laga maten, å sen kollade vi på konståkning å sen så käkade vi ^^ jag å pappa kan iaf prata med varandra.. så så jätteilla e det ändå inte =)

Efter maten dåra så tog mamma fram godiset. Vi e en familj som nästan aldrig köper godis, läsk eller nåt sånt. Så jag blev ganska paff när jag såg skålarna =P 2 st skålar FULLA med godis å choklad xD men ingen orkade särskilt mkt (dessutom så köpte dom typ bara äckligt godis >.<) så det lär finnas kvar i några dagar till =P

image191

Nu sitter jag iaf å lyssnar på musik å chattar lite. Ikväll ska jag å Alex träffa Johan å gratta honom på fördelsedagen, för han fyllder 24 idag! =D
Så GRATTIS Johan! =D Å grattis till Theo oxå, min kusin som fyller 4 år idag ^^

Men nu ska jag ner å duscha ^^
Glad påsk på er alla =)
Puss å kram

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0