Godnatt!

Så, nu har jag precis tagit tag i dagens tråkigaste uppgift. Fixa köket. Men det blev fint, å brorsan kom hem å käkade lite mat, å han hade massa gooodis, typ plopp med sig hem som han ska ha inatt när han ska nörda wow, å jag lyckades tigga till mig 4 rutor, e man bra, eller e man bra? ;P
Ne, men iaf =P hade tänkt å sova nu.. MEN, jag har lite ångest inför det :P för uppe hos mamma har jag sovit hur gott som helst å jag har somnat snabbt. Men nu när jag inte kan sova där uppe igen utan ska sova i mitt egna rum.. som kommer det som vanligt ta tiiid å somna.. inge mer uppe med tuppen klockan 4:45 nu inte -.-'
Ajuste, har dessutom sagt att jag kanske ska ha lugg i skolan imorn :P :P Den har växt ut lite nu, å ser ok ut.. så vi får se ;P Jag vet att Stephanie å Jessica vill att jag ska ha det xD Men som sagt, får se om jag vågar ;P Kanske väntar några veckor till xD
Men nu ska jag iaf borsta tänderna, byta om, mata fiskarna å lite annat smått, å sen ska jag krypa ner å försöka sova.. ska läsa lite mer ur "Komplett Sångteknik" Jag menar, ere fight så ere ;P Jag SKA vinna över Erik i idol ;P Men det e nice, för treorna e på prao nu i typ 2 månader, så jag har ju ett tag å mig å öva, å det e fett nice ;)


Komplett Sångteknik är resultatet av 15 års intensiv forskning inom ALLA sångstilar och genrer.


Danska röstforskaren
Cathrine Sadolin har upptäckt ett hittills okänt underliggande system för röstens användning. Snabba resultat uppnås då tekniken är konkret och verkar omedelbart. Kompett Sångteknik är en uppgörelse med gamla myter - det är möjligt att åstadkomma ALLA ljud på ett sunt sätt.


Komplett Sångteknik är banbrytande eftersom den innehåller ett helt nytt sätt att se på och befatta sig med sångteknik. Den består av 4 funktioner som finns i alla röster: Neutral, Curbing, Overdrive och Belting, som i olika kombinationer täcker sångstilar i samtliga genrer - från klassiskt - genom pop, rock, musikal och folkmusik - till den tyngsta heavy metal. Tekniken ger omgående praktiskt användbara lösningar på konkreta problem. Den innehåller också kunskapen om hur man på ett hälsosamt sätt kan låta både rå och oskolad som skolad, samt hur man åstadkommer sund produktion av effekter som distortion, growl, vibrato, skarvar, skrik, hesa ansatser, luft på tonen och ornamenteringsteknik.


När man känner till och hanterar reglerna för var och en av de 4 funktionerna kan man snabbt och lätt uppnå full kontroll över rösten. Detta innebär att alla kan lära sig att sjunga och att så kallade "tondöva" inte existerar.


Med Komplett Sångteknik kan man också råda bot på röstproblem och skador, då dessa i 90% av fallen kan härledas till en felaktig användning av rösten som lätt kan undvikas genom kunskap och användning av de 4 funktionerna.


Överblick av de 4 funktionerna gör det också möjligt för sångare att hålla genom krävande turnéer och att nyttja 'Akut Hjälp', dvs att reparera en tillsynes hes låtande röst, bara få timmar inför en konsert eller studioinspelning.


Komplett Sångteknik innehåller den senaste forskningen inom både sång- och talteknik och riktar sig till alla som seriöst intresserar sig för rösten - professionella som nybörjare, blåsare, läkare, talpedagoger, lärare och alla med röstproblem.

Puss å kram <3

/C


Kommentarer
Postat av: Jenny Lindblad

Jappjapp ;)

2008-11-21 @ 10:11:52
URL: http://jennylindblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0