Torsdag/Fredag

Tja =)
Har varit mupp internet, därför sån dålig uppdatering ;P

Igår va jag hemma hela dagen. Läste ut två böcker, "sommarbarn" och "Det räcker inte med kärlek"

Sommarbarn är en fängslande berättelse om hur en flickas liv förändras dramatiskt. Hon tvingas lämna allt som är henne kärt och bekant för att ge sig ut i det okända. Boken berättar om livet som invandrare i Sverige, den kluvenhet som det innebär att ha en annan historia och samtidigt förväntas anpassa sig till ett nytt språk, nya traditioner och ett nytt sätt att leva.




Författaren märker att allt inte står rätt till med sonen Lucas när han är i tvåårsåldern. Hon börjar misstänka att han är autistisk, något som hon får bekräftat när han får träffa en logoped. Kön för att få en neuropsykologisk utredning är flera år lång. Hon börjar en envis kamp för att hitta rätt behandlingsmetod.

Jag vill rekomendera boken "Det räcker inte med kärlek" Den är riktigt bra, ca 300 sidor, å man får följa hur mamman kämpar för sin son, men till slut går in i väggen å hamnar på ett psykhem. Jättebra iaf, läs! :D

Kollade även på två filmer. "Pianot" och "Cast away"

Tycker den här filmen va ganska tråkig, så det är ingen jag rekomenderar :P

Jane Campions sensuella triangeldrama om passion, makt och svek utspelar sig på Nya Zeeland på 1850-talet. Den stumma Ada från Skottland har blivit bortgift med nybyggaren Alistair. Hon anländer till sitt nya hem tillsammans med sin dotter och sitt älskade piano - hennes främsta uttrycksmedel. Men Alistair anser att det är för stort projekt att forsla pianot hela vägen hem och tvingar Ada att lämna det stående på stranden. Då byter grannen Baines till sig pianot mot en del av sin mark och Ada får tillgång till sitt saknade instrument när hon ger Baines pianolektioner. Deras möten utvecklas successivt till en erotisk kärleksaffär som får oanade följder. Pianot är något så annorlunda som en stormande publiksuccé som också blev en stor kritikerfavorit. Filmen belönades med över femtio av de finaste utmärkelser som finns i filmvärlden, däribland tre Oscar, elva Australian Awards, Guldpalmen i Cannes och en Guldbagge för Bästa utländska film.

Den här e däremot fett bra :D Kan man kolla på flera gånger ^^

Tom Hanks spelar Chuck Noland . Chuck Noland arbetar som systemtekniker hos företaget FedEx och lever ett liv som helt styrs av klockan. En livsstil som får ett abrupt slut när han som ensam överlevande spolas iland på en öde ö efter en hemsk flygkrasch. Medan Chuck kämpar för att klara livhanken upptäcker han att hans egen personliga resa bara börjat.

Å det va väl vad jag gjorde igår :P Sov mellan 5-7, så jag hade fett svårt å somna på kvällen -.-' Men jag tog Dharma på 20 mins promenad, å sen satt jag i fönstret å tittade ut =) Seriöst, jag älskar natten! :D När man sitter där i fönstret (Öppet) med täcket runt sig, det är mäktigt, tyvärr lite för ljust p.g.a alla lampor, men det är tyst. Så man sitter där å lyssnar på vinden. Det e mysigt helt enkelt :)

Idag vaknade jag kl 11. (Sjuk idag med :() Hade en hemsk dröm. Vi har ju en videobutik uppe i fruängen. Å i drömmen va den även ett hotel, å jag bodde där då, högst upp. Å i drömmen va det nån kille där som hängde efter mig hela tiden. Å vi låg i sängen, å han typ höll fast mig, å jag försökte rymma, men jag satt fast i nåt hela tiden. Å jag viftade med armarna för å komma bort.
Å sen när jag vaknade å skulle ta mobilen från mitt lilla "bord" jag har bredvid sängen så hittar jag den inte. Jag hittar ingenting faktiskt :P så jag sätter mig upp å tänder ljuset, å då ser jag att allt som brukar ligga där låg på golvet XD Så jag måste ha viftat med armarna i sömnen å dragit ner allt XD

Gick iag upp å käkade frukost, kollade lite på tv, å sen satte jag mig här :P Kände att jag var tvungen å blogga lite, har ju inte gjort det på länge XD

Imorn iaf så e det provspelning som gäller!! Kl 11:40! Scarry xD Men det går väl som det går ;P Å på kvällen så ska jag å Alex servera kastanjer hos mormor ;P
Men nu däremot ska jag ner å ta en dusch ^^
Puss på er <3

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0