-

Tja,
Igår somnade jag kl 20 i 9, skönt ^^ MEN, jag försov mig lite ändå så jag fick stressa till bussen men jag hann ^^ först tänkte jag åka tunnelbana till skolan, men jag ser att bussen står där redan (tidig) så då tänkte jag vänta, men så kommer bussen mot andra hållet (tidig den med) så jag springer så jag hinner med den, åker upp till fru marias väg å väntar på 163:an där som e försenad. E det bara jag som blir irriterad på att bussarna aldrig kommer den tiden dom ska??

Va med iaf på rörliga bilden, och vi blev klara!!! Asså det e helt underbart :D Aldrig med rörlig bild, ALDRIG xD
Sen åkte jag iaf den långa vägen till Huddinge sjukhus. Å väl där får jag väga å mäta mig (står still i både längd å vikt) å ta HbA1c, men det fick jag ta två ggr, för att det blev nåt fel första gången. Å så fick jag oxå veta att jag skulle ta årskontrollsprover, så jag fick sånt där Emla i armveckan och på handen. Sen fick jag sitta å vänta, å vänta å vänta.. till slut kom Torun (min doktor) sisådär 45 min för sent, kul. Men det gick ganska bra ändå :) Jag hade 7.7 i HbA1c (mitt sämsta är 11,8 å mitt bästa 6,3, så 7,7 va ganska bra ändå =)) å sen pratade vi lite om hur jag ska göra för å bättra mig, å så satte vi upp mål:
Jag ska ta åtminstone ett blodsockervärde om dagen, vid middag - Det kan jag nog klara
Jag ska byta nålen 2 ggr i veckan, helst bestämma två dagar som jag alltid byter på - det kommer nog inte funka, då jag verligen hatar å byta nål, läs mitt "hata-byta-nål-inlägg här.
Jag ska hålla vikten, eller inte gå upp iaf - Det kommer jag nog hålla med tanke på att min vikt stått stilla ganska länge :P.
Jag ska verkligen försöka å inte glömma ta insulin - Njaae... ska försöka iaf..
Jag ska hålla mitt HbA1c, eller åtminstone inte göra det högre - Det kan funka om jag klarar av å ta insulin när jag ska.

Så det e mina mål.. Så jag ska dit om 3 månader igen, å om 6 månader ska jag kolla ögonbotten. Efter att jag varit hos Torun så tog Ann-britt årskontroll grejerna på mig, så jag fick sitta i en stol med en kudde under armen å så stack hon mig, AJ! Jag hatar det >.< kände mig fett yr efteråt oxå..  men 1 år kvar tills nästa gång iaf! =P
Sen så åkte jag till fruängen å käkade där å sen åkte jag hem ^^ å när jag kom hem så skulle pappa iväg till sjukhuset, haha, sjuka familjen lixom xD
Aja, nu tänkte jag iaf intervjua mormor tror jag ^^
Puss å kram <3

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0