Dag 18, Söndag.

Hej!
Idag väcktes vi vid 8-tiden av att pappa ringde på telefonen, sen kom han in också och fick upp oss ^^ Jag klädde först på mig, sen gick jag in till mamma å pappas rum å käkade frukost, sen borstade jag tänderna å satte i linserna. Så kom jag på att jag skulle ringa Alex! så jag gick å hämtade kortet å så ringde :D Så det va kul å prata med henne :D

När jag pratat klart så packade jag ner ming bikini+handduk å så åkte vi iväg till universal studios, i början gick vi runt lite, gick bl.a till ett spökhus! Det va nice :D Lotta blev dock väldigt rädd, haha :P Sen hittade vi rätt till en guidad tur bland alla stuios, va nice :D Vi fick se en sak från en film, det va 2 bilar, å så en explosion så bilarna "flög" iväg, såg lite ballt ut ;P Sen va vi i en tunnelbana som exploderade så det ramlade ner lite saker å sen så såg vi hajen ut filmen hajen ;) å jag såg desperate houswifes hur å ghostwhisperer-tejens hus! :D Fett coolt ^^ När turen var slut så kollade vi på shrek i 4D så man blev lite blöt när åsnan nös xD Sen så kollade vi på terminator i 4D. Sen åkte vi "mummie-ride" det va grymt kul :D Jag åkte den 2 ggr ^^ sen kollade vi hur man gjorde specialeffekter. Viktor fick vara med å hjälpa ;P han skulle göra King Kongs vrål när lampan lyste röd, men lampan lyste aldrig så då fick han gå in i stuidon där vi bara såg hans siluett, men eg. satt han bara bredvid medans en kille låtsades vara honom å skrek å rev ner hela studion, men litekul va det iaf ^^ Sen åkte vi "Jurassic park-ride" Det va en vattenbana, va ca 40 mins kö, men den va rolig ^^ Man blev grymt blöt bara xD Sen kollade vi en annan grej där dom visade å berättade saker om en film. Va lite coolt när typ hela rummet "brann" blev dock grymt varmt :P Sen va det vara 15 min kvar tills water world började så vi skyndade oss, alla kom in till slut även fast pappa gick på toa å kom efter att dom stängt ;P

Water world va en cool show som dom hade där. Stackarna på första raden belv nog rätt blöta ;) Sen efteråt så stog några tjejer å suktade efter en skådis (som iufs va ganska snygg ^^) å sen tappade ("tappade"?) en av tjejerna sina solglasögon i vattnet, han såg det så han hämtade dom åt henne, lyllot ;P
Sen gick vi å ställde oss i kön till "Simpson-ride" Vi stog där i säkert 50 min, å jag trodde/hoppades på en riktigt nice berg-och-dal-bana men det va "bara" en visuell bana. Visst det va jäkligt coolt, men inte riktigt vad jag hoppats på ;P Sen iaf så lämnade vi Universal Studios å åkte iväg till Santa Monica Beach å badade, å jag trodde aldrig det skulle vara så varmt! Men det va skitvarmt å stora vågor =D Efter badet så åkte vi till McDonalds å käkade ^^ sen åkte vi tillbaka till Motellet där jag tog en dusch å sköljde bort all sand å salt från håret å kroppen =P
Nu ska jag lägga mig för imorn ska vi upp vid 8 igen å åka till San Diego å bada ^^
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0