Ihjälskrämd ännu en gång! xD

Hej hej =)
Nu har jag pratat med Rickard igen, så nu är jag nöjd :) Haha va så jävla kul, satt vid datorn å snackade med Rickard å så känner jag mig lixom iaktagen, så ser jag något mörkt stå vid dörren, då är det Viktor som står där och stirrar och har gjort det typ de senaste 5-10 minuterna xD xD Jag blev asrädd :P Haha, undrar hur många gånger Viktor skrämt ihjäl mig :P

Hade iaf tänkt att lägga mig i sängen nu och plugga lite matte och läsa lite, jag köpte ju en ny bok idag! hehe ;)


Såld är en skrämmande, gripande och sann berättelse om en ung flicka som drömmer om ett bättre liv men i stället blir ett offer för trafficking. Natasja växer upp på den fattiga landsbygden i Ryssland men vägrar förlika sig med den tröstlösa tillvaron i byn. Sjutton år gammal flyttar hon till Sankt Petersburg för att studera - men kommer inte in på högskolan.

Utan någonstans att ta vägen lockas hon av ett till synes oemotståndligt erbjudande om ett jobb som barnflicka i Sverige. Fast det hon tror är en biljett till frihet och rikedom visar sig bli en värre mardröm än hon kunnat föreställa sig.

Gång på gång säljs hon till olika män men trots att hon sakta bryts ner vägrar Natasja in i det sista att ge upp. I all tysthet börjar hon planera sin flykt ...
I Såld berättar hon om hur hon mot alla odds lyckades bli fri.

Men måste läsa ut den andra boken först, så det ska jag sikta på att göra ikväll!
Puss å kram <3

PS. Imorgon vid den här tiden har jag Rickard här :) <3 DS.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0