Julklappar <3

Älskar att slå in paket, är hur kul som helst :D Här är min lilla hög av julklappar än så länge ^^


Gick inge bra med plugget som ni kanske förstår... jag fattar nada, känns hur krångligt som helst :S ska be mamma om hjälp på onsdag, så istället för att plugga så slog jag in paketen, nu sitter jag och lyssnar på Jul jul strålande jul - Amy Diamond, hon är bra ^^ Pratade i tel med älsklingen för ett tag sedan, vi pratade i över en timme.. saknar honom grymt mkt.. Men snart börjar han jobba i stockholm igen, skönt :)

Köpte föresten en bok idag! "Den dagen min dotter blev galen". Den verkar jättebra så jag vill komma igång med att läsa den, men jag läser redan en bok som mamma lånade mig igår "Bedragen" så jag ska skynda mig att läsa ut den så jag kan börja på nästa ;)



Cecilia Lund älskar sitt jobb på sjukhuset där hon befinner sig mitt i livets mest dramatiska ögonblick, födelse och död. Privat tuffar det på, med fyra barn och äkta maken John som är fotograf. Romantiken överskuggas av vardagens plikter. Men det välkända är trygghet. Och så som det alltid varit, ska det alltid förbli - eller?

En oväntad händelse slår plötsligt sönder deras tillvaro. Det ringer på familjens dörr och där ute i vinterkylan står en främmande ung man, Simon. Han hävdar att John är hans far och han själv frukten av en passionerad tonårsförbindelse. Just då förbereder John en längre utlandsresa. Cecilia står med ens ensam och konfronteras med den hemlighetsfulle Simon, samtidigt som sprickorna i hennes och Johns relation blir allt djupare. Runt familjen vävs ett nät av oförklarliga händelser och svek. Det är inte helt lätt att avgöra vem som är bedragen - och vem som bedrar.



En sommarkväll rusar Michael Greenbergs dotter Sally ut i trafiken på Manhattan helt övertygad om att hon har kosmisk insikt och kan stoppa bilarna. Det maniska anfallet drabbade henne oerhört plötsligt. Att hon tidigare med intensiv besatthet läst poesi sent på nätterna och lika energiskt skrivit egna dikter har Michael upplevt som ett vanligt tonårsbeteende. Men nu har hennes beteende förändrats från excentriskt till akut oberäkneligt och hon behövde professionell hjälp. Så på bara några dagar förvandlas Michael och Sally liv till att innefatta kaos, oro, smärtsamma skuldkänslor och sluten psykiatrisk vård.
Minnesvärt, gripande och osentimentalt berättar journalisten och författaren Michel Greenberg insiktsfullt om hur psykisk sjukdom påverkar en familj inifrån.

Visst verkar den bra? (om nån nu orkade läsa xD) Iaf så ska jag lägga mig och läsa nu!
Puss å kram <3

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0