Mardröm!

Fyfan vilken hemsk dröm inatt asså!

Jag var i skolan, på väg därifrån så hade en rullstolsbunden människa ramlat omkull med rullstolen så jag hjälpte henne upp. Hon tackade och frågade om jag ville prova rullstolen? Visst sa jag och körde runt lite, men då råkade jag också ramla omkull, då kom det fram en tant till mig för att hjälpa mig, så när jag ställde mig upp så spärrade hon upp ögonen och sa att det var ett mirakel, jag kunde gå igen! Jag dissade henne och rullade tillbaka till tjejen som behövde rullstolen, tackade och gav den tillbaka.

Några dagar senare så var jag i skolan igen och då kom rektorn fram till mig med en sprillans ny rullstol och sa att jag förtjänat den eftersom att jag hjälpte tjejen. Ööh, ok lixom, men jag tog den och på vägen till tunnebanan så rullade jag ju dit istället för att gå, men då var jag tvungen att ta en annan väg för att den andra vägen inte var rullstolsvänlig. Så jag tog den andra vägen och kom till tunnelbanan, men på vägen dit så kom det 2 barn som var rullstolsbundna och deras mamma (som gick). Men jag rullade till tunnelbanan och tog hissen upp. Men det var inte samma tunnelbana som jag brukar ta, det såg lite annorlunda ut. Efter ett tag så kom mamman upp dit också, och vi började prata. Hon frågade vad som hänt och om det var länge sen. Då förklarade jag hela historien och sa att jag bara skulle transportera hem den. Så ställde jag mig upp för att visa att jag kunde gå, då plötsligt hör vi ett "TUUUUUUUUT" och vi båda vänder oss om och ser att ett tåg är ca 5 meter ifrån oss! Jag slänger mig åt sidan precis när det susar förbi, men morsan springer framför det! Hela mitt hjärta bultar och jag bara iaktar för att se hur det går för mamman..


Men då vaknar jag, men fortfarande galet bultande hjärta och värsta paniken. Fyfan asså, kändes så sjukt verkligt! Rickard var vaken också och sa att han kände att min puls var hög. Blää asså..

Så aa.. nu vet ni min dröm också!
Puss å kram <3

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0