Hatar å ha diabetes!!

Tja
Har spelat mer The sims, å så har jag legat ett tag å läst "Låt den rätte komma in" den är jättebra :)
Insulinpumpen pep om att den inte doserade (insulinet va slut) så jag fick tvinga mig själv å byta nål å allt det där.
Fy fan vad jag hatar det. Man måste nog uppleva det själv, göra det var tredje jävla dag, för å veta hur jävla jobbigt det är.
Först så tar man fram alla saker. Sen sätter man nålen i "koppen" å man sätter "koppen" mot huden, å sen är det "bara" å trycka in de två vita plupparna sammtidigt så nålen skjuts in. Men ne, så enkelt är det inte. För man sitter där. Räknar ner från tre. Tre... Två... Ett... å så ångrar man sig i sista sekunden å byter ställe å räknar en gång till. Tre... Två... Ett... Å så trycker man. Men man är för "feg" så man trycker inte tillräckligt hårt, därför trycks bara ena vita pluppen in. Så då får man göra om allting. Allt som allt brukar det ta ca 10 min. Till slut blir man så jävla irriterad på sig själv för att man inte trycker tillräckligt hårt, å man får lust att bara skita i det. Slänga alla grejer. Låtsas som om de inte finns. Som om jag inte har diabetes. Men det går inte! Så man tvingar sig å göra det ändå. Å vissa gången för det ont som fan. Då vill man ännu mer bara slänga å glömma allt. Vissa gånger känns det inte alls. Då känns det bara så jävla onödigt att man suttit där så länge å tvekat.
Sen ska man ju egentligen byta nålen var tredje dag. Själv brukar jag vänta tills insulinet tar slut och jag inte har nåt val. Blir lättast så. Men sen på sjukhuset får man såklart skäll för att man inte gör som man ska. För att jag inte tar insulin när jag ska, inte tar blodsocker när jag ska, inte byter nålar när jag ska. Det är bara å göra det säger dom.
Men det är fan inte så jävla lätt!!



/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0