Julmarknad ^^

Tjolahej tjolahopp ^^
Idag vaknade jag kvart över 11.. Madde ringde ^^ Vi bestämde att vi skulle till julmarknade idag =) så vid halv 1 träffades Madde, Elin, Mimmi å jag.. å så åkte vi till gamla stan =)
När vi kom dit så va vi sugna på en fika.. å dom ville till ett ställe som dom varit på förrut... så vi letade.. å letade.. å letade. :P men vi hittade det inte.. så vi bestämde oss för å ta första bästa... å gissa vilket vi hittar? jo, vi hittar såklart det som vi letade efter :P Old street café tror jag det hette... å jag rekomenderar det INTE. när vi kom dit så beställde Madde å Mimmi åt oss.. så gick Elin å jag ner för å ta platser. Det va visserligen jättemysigt där nere, det va sten golv å tack, med träbord.. men när dom kom ner, så kollade vi på kvittot.. då stog det att vi hade beställt 3 lasagne.. fast vi bara beställt 2... Så Madde gick upp för å klaga.. när hon kom ner igen.. så sa dom att dom redan hade börjat med den, å att hon hade sagt att dom skulle ha tre stycken. Så vi fick lov å betala 69 (det e sjuuukt dyrt där!) för en extra lasange, som ingen ville ha! Men så blev det så att Mimmi tog den iaf.. å gissa vad hon hittar i den efter att hon käkat halva? Jo, en foliebit! så när vi käkat, så gick jag å Elin fram å började klaga. Hon i kassan sa att dom hade beställt 3 stycken, då sa vi att vi hittade en foliebit i en lasagne, å att det fan inte ska hända, å hon sa att "vi kan inte göra något åt det", så jag sa högt "det va fan sista ggn jag käkade här!" * massa blickar* å sen drog vi :P

Sen gick vi till marknaden.. jag slösade bort mina 470 kr på allt möjligt =P å sen va vi runt i lite småbutiker runt om.. Vi stog ett tag å kollade på en som sitter å har tre lådor med en kula under, å så ska man satsa pengar.. å man såg ju hur han fuskade hela tiden :P han bytte lådor när den som ska betala tar fram pengar :P men iofs så e ju dom kompisar med varandra e vi ganska säkra på... kom dessutom en gubbe som ställde sig å typ " åk hem till ert hemland era jävla gansters" å hans barnbarn på typ 8 år stog bredvid å höll med :P 
Vid 4 tiden bestämde vi oss iaf för å åka hem =)
När vi kom till T-plan så fick vi springa för å hinna med bussen =P Å på bussen träffade jag Therese, en gammal konfapolare =P

När jag kom hem så visade jag mamma vad jag köpt.. å sen så satte jag igång datorn ^^ Nu ska jag först vila lite.. å sen ska jag ner å sjunga "high school musical, sing it" xP

Kramisar ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0