Filmkväll


Black Beauty
Denna film handlar om hästen Black Beauty som fick ett ganska så tufft liv.
Han föds en vacker dag och får en underbar kärleksfull mamma. Hela livet är underbart och lyckligt för det lilla fölet.
Men senare kommer den tid då han måste säljas, skiljas från sin mamma och sin barndom. Han säljs till grymma och hårda människor och Beauty sätter sig upp mot dom men får samma mynt tillbaka.
Under en stor del av sitt liv får han arbeta hårt, blir bannad och pinad av de grymma människorna och får genomlida sjukdomar. Han blir såld ofta och får många olika ägare. Han vet inte alls vilka han ska lita på men en dag kommer en man som fattar tycke för Beauty och köper honom. Mannen visar kärlek och värme till den vilsna hästen som också blir populär hos den fattiga familjen. Beauty arbetar hårt för familjen och hjälper dem så de kan försörja sig. Men så kommer dagen då de måste sälja honom. De har inte råd att ha en häst så än en gång blir Beauty såld till en annan familj och måste lära sig efter deras regler.



The Horse Whisperer
Annies dotter Grace blir påkörd av en lastbil när hon är ute och rider. Både flickan och hästen blir svårt skadade både fysiskt och psykiskt. Annie är beredd att testa vad som helst för att hjälpa sin dotter och hennes kära häst. Till slut träffar de en så kallad hästviskare, en man med annorlunda talanger.

Filmerna va helt ok =) Den första va lite smått larvig, men bra, å den andra va ganska utdragen å lång å slutade inte som jag ville =P men ändå, dom va bra ;)
Men nu e klockan 23:17! å jag börjar 8:30 imorn, e luciatåg så jag vill inte komma försent =P Dessutom ska jag göra mitt "tal" imorgon, så jag e lite nervös, men det ska väl gå bra =P
Men nu ska jag sova!
Puss å kram <3

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0