Söndag-hemma igen

Tja!
När vi kom till farfar igår så gick vi först in å åt, stuvade mackaroner med köttbullar. Man åt tills man ville spy, känner sig ju taskig om man lämnar kvar massa saker. Sen gick vi en snabbis till marknaden, men vi kollade bara lite snabbt, för det regnade, men vi köpte en påse med kolor, gott ^^ 
Det stog ett ånglok där oxå som vi tittade på, man kunde åka med det, men det va sjukt dyrt! Så vi väntade istället tills det gick, kul å se bara. Å så står vi längst fram, å när den lämnar perrongen så väller det ut massa rök så man inte ens kan se framför sig. Jag, av någon reflex, skyddar ansiktet, å det va tur, för Lotta blev helt svartprickig i ansiktet å i håret (kol?) å alla våra jackor blev oxå prickiga -.-'
   Sen gick vi hem å jag låg å slökollade på tv, gjorde även disken åt farfar, sen somnade jag. Blev väckt lite senare då skulle vi ut å kolla på julskyltningen. Vi gick å skulle hälsa på min kusin Albin å min faster Ria å hennes man Henrik. Albin träffade vi på ditvägen, han va påväg till en kompis, å han hade en fett snygg EU-moppe, jag vill ha! Men honom han jag då tyvärr inte träffa så mkt :( men vi gick å hälsade på iaf, vi tittade på deras nya lägenhet som va fett fin =) Sen gosade jag med deras söta katt Sofia som e 13 år, men som lekte som om hon va en kattunge :P
Men vi satt å pratade lite, å sen vid kvart i 9 så vart vi tvungna å gå för å hinna till konsum å handla lite småsaker. Sen gick vi hem igen. Då kollade jag lite mer film, jag såg nån wannabe-titanic film, va ganska bra =) å sen gjorde farfar choklad å mackor till oss, så vi käkade å sen kollade jag mer tv å sen sov jag ^^

Imorsen blev jag väckt kl 10 av farfar. Då hade han gjort 2 ägg + en stork gurkbit + 1 macka till oss. Å när vi ätit klart det så fick vi varsin stor portion gröt. Gissa om jag blev mätt!? "Vill du ha mer" frågar farfar sen. Eeeh, nej tack :P
Sen gick vi till marknade igen. Farfar köpte en stor burk hjortronsylt (Usch!) å Charlotte fick en glasfigur (en delfin) å jag köpte två st. julklappar ^^ Sen gick vi till båt-terminalen där farfar å Lotta köpte korv (jag ville inte ha xP) å så pratade vi med killen som säljer korv, farfar brukar alltid prata med honom, så han har lite specialpris där ;) Å sen gick vi å handlade å sen gick vi hem å farfar lagade mat, å jag åt massor, vill ju inte lämna kvar -.-' Men aa, sen kollade jag lite tv å sen åkte vi hem ^^
När jag kom hem så hade vi möte, å nu sitter jag här ^^ AA börjar om 13 min! :D å jag ska städa vardagsrummet nu!
Puss å kram <3

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0