Kalkonmiddag (13dags-middag)

Hejhej ^^

Idag ringde klockan typ kl 10.. men jag orkade inte gå upp =P Så jag somnade om å vaknade andra ggn kl 2 =P
När jag gått upp så gick jag å tog ett glas c-vitamin, sen gick jag ner å tog en dusch (blötte ej håret) å sen gick jag upp för å lösa upp mina 15 flätor, men det blev absolut inget lockigt alls =S brukar bli det... så det va lite konsigt. Men däremot så blev det fluffigt :P så jag såg ut som (enligt mamma) Ronja Rövardotter xP
Sen iaf så käkade jag (2 knäckebrödsmackor med ost å ekologisk sallad å ekologisk tomat på =P å sen åt jag ett ekologiskt päron xD)

När jag ätit så va klockan typ kvart i 3 (då jag skulle åka hemmifrån typ) så jag skyndade mig å packa ner det jag skulle ha med mig, sen tiggde jag 75 kr av pappa, å sen sprang jag till bussen.
Jag kom till bussstationen typ 1 min innan bussen kom =P Sen så gick jag då av vid Fruängen, gick in på pressbyrån å köpte comviq kompis 75 kr å ladda in på mobilen, å sen satte jag mig på tåget.
På tåget så satt jag å tecknade lite.. å vid tekniska högskolan så gick av å gick hem till mormor.

När jag kom till mormor så fick jag först sätta ut ett vinglas och ett vattenglas på alla platser, sen skulle jag placera ut alla kort med namn på, å sen bytte jag om till klänning, å då kom mormor på att jag måste placera ut å tända marschallerna, så jag fick åka ner å gå ut i kylan (i bara klänning x3) å tända dom.. sen åkte jag upp igen, å då va det lite bråttom, för alla skulle snart komma.
Så jag fick fixa lite fint med servetterna å sen sätta placeringskorten bredvid glasen =P

Sen började gästerna komma. Först kom farfar.. sen kom Alice å Björn (typ världens tråkigaste =P) å sen kom.. eeh, vet inte.. va så jävla många.. kan knappt namnen på hälften av dom xP
Men sen kom iaf resten av min familj, å dom hade visst inte Dharma med sig =( dom hade lämnat henne hemma.. lite tråkigt, eftersom att Frasse va där (Ians å Maries hund, en 88% border collie å 12% dalmatin). Å Frasse e verkligen så jävla söt, å han e så otroligt väluppfostrad =D

Men iaf.. när alla kommit å druckigt lite glögg, så va det äntligen dags för maten, så mormor öppnade till matsalen (man fick inte kika in där innan för mormor hade fått en prydnassak typ.. ganska ball. Det va tre stjärngossar på, å mormor berättade värsta historen om den xP). Sen så fick vi iaf gå in å sätta oss, å Eric höll tal, å sen fick vi äta ^^ det va fett gott ^^ (e det iofs alltid xP)
Det va hemmagjord potatismos, kalkon, nån gurka, gelégrejsimojs =P kastanjepudding, å aa, massa saker =P
Jag satt bredvid Ian och Tobbe, å Ian e riktigt trevlig =) Vi satt å disskuterade lite vad jag ska välja för gymnasium, å han berättade lite om sitt jobb, han e kapten på nån flotta eller nåt sånt =P

Som dricka så fick jag tranbärssaft.. men dom andra drack vin, så när Tobbe hällde upp till Ian å Viktor så höll jag fram glaset å bad om lite.. men han vart ju tvungen å fråga pappa först, å han skulle fråga mamma vad hon tyckte, å hon sa "liiite" så jag tog typ.. 1 sjättedels glas =P (litet vinglas dessutom) Sen när typ alla gått å hämtat en till portion så gick pappa å fyllde på allas glas, å jag höll fram mitt, å han fyllde det typ med 3 fjärdedelar =P men mamma såg det å tyckte att det va aaaalldeles för mkt =P Så pappa tänkte dricka lite, men det fick han inte xP men han va jätteenvis å stog där, så Viktor typ "drick upp det" haha, så jag gjorde det såklart xP Sen satt pappa å frågade hela tiden om allt snurrar nu å massa frågor xP

Men pappa va fan helt jävla überflum =P han satt å asgarvade åt massa olika saker, å sa massa roliga saker till sin bordsdam =P å hon garvade oxå =P

Sen va det iaf efterrätt, det va Schtollen.. nån tysk rätt man brukar äta till jul.. men jag har aldrig gillat det, så jag åt glass istället xP

Efter middan så gick alla å drack kaffe, å Charlotte, Saga å jag förberedde oss för å sjunga lite lucia sånger xP
Charlotte sjöng typ massa låtar som jag inte kunde =P Men sen så tjatade vi lite på Viktor å Erik att dom skulle va med på "domdomdom-grejen" å tillslut gick det (alla tjatade på dom) så vi sjöng tänd ett ljus (utan piano.. Fredde kunde inte den) å jag sjöng solo på verserna.. men jag vetifan om det lät nå bra =P Jag va fett nervös å så va jag förkyld.. å det e ingen bra kombination xP men men, jag gjorde det iaf =P bra övning xP

Sen serverades lite läsk å nötter å godis å sånt.. å sen så va det dags för den årliga teatern. För mormor har en 150 år gammal liten speldoseteater lr vad man ska kalla det =P som hon spelar varje år på 13dagsmiddan, två ggr =) Å Frasse va fett söt, för han blev lite rädd för den.. så han backade, å sen smög han fram, å så backade han lite igen, å så höll han på så xP

Det va bara ett nytt ansikte där iår =P Det va Mattias, Hellens kille som hon ville pressentera för släkten. Han e tydligen nån ishocheyspelare (spelade i AIK förra året tyckte jag nån sa). Haha, va lite kul, för alla hade kostym på sig, förutom Mattias, han hade typ vanliga kläder =P Men men.. tydligen ägde han inte ens någon kostym xP va nån som hade frågat honom det xP
 
Vid 10-halv 11 så började folk dra sig hemmåt, å vi åkte som vanligt sist =P Vi åkte först å lämnade farfar (Viktor gick av där oxå) på stationen, å sen åkte vi hem  ^^ När vi kom hem så va Dharma som vanligt helt galen (e hon alltid när vi varit borta länge =P) å jag gick å bytte om å satte mig framför datorn.. men jag fryser fett mkt =S.. ville ta ett bad.. men då kommer jag väcka alla xP så det blir väl inte så =P

Men nu ska jag ta ut linserna tror jag.. å sen gå ner å spela lite GH ^^... eller så lägger jag mig å läser lite HP istället.. får se hur jag gör xP
Aja.. Heidoo
Puss å kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0