Säbyholm =D

Tjenare ^^
Imorse (kl kvart i 11 =P) så mötta jag Madde på väg till bussen. När vi kom till busshållsplatsen så va Rosanna, Julia å Emelie där. haha, vi garvade lite xD Å Emelie kom inte på bussen, för hon hade inget busskort! XD XD XD Å Rosanna gav oss värsta sneda blicken när bussen åkte *asg* vilket liv man kan ha =P

Sen iaf så kom vår buss, Elin va på den =) Så vi åkte till Älvjsö st. När vi kom dit så gick Elin å Madde å tog ut pengar, sen gick dom å handlade en macka var å lite dricka.

När vi kommit på pendeln så satte vi oss å pratade lite, sen läste jag Metro å hittade roligaste nyheten xD xD

"Dildolarm i Göteborg
Larm. Polisen spärrade i går eftermiddag av ett mindre parkeringsgarage i Lövgärdet i Göteborg. En fastighetsskötare hade larmat polisen om ett vibrerande paket.
-Han skulle sopa på golvet i garaget när han såg ett paket som rörde på sig, säger Jan Strannegård på polisen.
Fastighetsskötaren larmade polisen som spärrade av. När polisens tekniker undersökte paketet visade det sig innehålla en sexleksak"

Haha, fy faaaan vad jag garvade xD xD nu så hänger det utklippet på kylskåpet här hemma ;)
Sen så när vi äntligen kom fram till Bro så tog vi bussen därifrån å va på väg å gå av vid Säbyholm, men det va en kille som frågade om vi skulle till gymnasiumet, å sa då att vi skulle av nästa station =P

När vi kom fram så gick vi in å satte oss å väntade på att informationen skulle börja. Efter ca 15 min började dom prata. Dom pratade i 30 min, sen delade vi inn oss i 3 olika grupper, å så gick vi omkring å kollade på alla saker ^^ Vi började med å kolla växthuset (fick en blomma med mig hem xD) sen kollade vi traktorerna å åkte hissgrejjen =P å så gick vi vidare till kaninerna, å sen kollade vi på hundarna (dom har agilitybana! =D) å sen gick vi å kollade på kossorna å ankorna, sen till sist va det hästarna ^^ Å sen kollade vi en snabbis på jägarna, å jag fick provskjuta :D :D Sköt 3 skott, träffade 1 xD sköt på en silvergrej som snurrade när man träffade den, det va fett kul =D Allt som allt tog ca 1½ timme.

Sen va det dags för fika i matsalen. Så vi gick dit och fick en chokladruta och ett glas saft =P Å så satt vi å småpratade med varandra, sen gick vi in i lilla matsalen å fick information om internat ^^ Sen fick vi som vill bo på internat med hund skriva på en lista, å sen så gick vi å kollade på några rum =D´

Jag tycker det verkade riktigt bra där, fräscht internat, och man får ta med sig hund!!! =D å dom har agilitybana.. å aa, det verkar bra =) Så det får bli mitt förstahandsval tror jag =) Å där kommer typ alltid alla in, så dom har inga intagningspoäng ^^
Men sen när vi varit å kollat på internatet så skyndade Madde på oss å sa att bussen snart skulle gå, så vi skyndade oss, å när vi gick där så lät det som en buss, men Elin ba "Nee, det e en traktor" men vi skyndade på å såg såklar bussen åka iväg =P Å nästa buss skulle gå 2 timmar senare typ xD
Så Madde frågade några som precis skulle åka om dom skulle mot Bro, å det skulle dom, så vi fick, som tur va, skjuts dit ^^

När vi kom till Bro st. så fick vi vänta ett tag.. å när pendeln kom så gick vi å satte oss.. å jag å Elin garvade som faaan åt "Nee, det e en traktor" vi tyckte det va skitkul, å sen började vi garva åt massa saker.. sen fick jag en assur blick från en kille xD haha, så då blev vi lite tystare =P

När vi kom till Älvsjö st. så köpte Madde en dricka på pressbyrån å sen tog vi bussen hem ^^
När vi kom hem så hade Emma (en tjej i parken) skrivit till mig på msn att min kanin va å nosade nere på hennes tomt =P Så det va bara för mig å klä på mig å gå ner å hämta honom =P Men nu e han hemma iaf, å så sitter han i sin bur.. för annars lär han smita igen =P

Idag har jag gått 8600 steg ^^
Men nu ska jag spela patienseduell med Charlotte ^^

Bye bye
Puss å kram

Kommentarer
Postat av: Michapärla <3

Va kul att du ska börja på Säbyholm. Jag kom oxå in på det till hösten så det ska bli skitkul. Vilken inriktning valde du?



Kolla gärna in min blogg =]

2008-07-03 @ 15:46:58
URL: http://sundayfrog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0