Dag 9, Fredag.

Tja.
Idag väcktes vi kl 5. Somnade ganska sent igår oxå, pappa snarkade som en jag vet inte vad =P Jag å Viktor låg å garvade åt honom och undrade hur fan mamma kunde sova bredvid honom =P
Gick iaf upp å klädde på mig å allt det där, sen packade jag ner de sista sakerna å runt halv 7 så kom vi iväg.
Vi åkte lite fel, vi hade ju mamma som kartläsare =P vi såg en del döda djur på vägen =( Men iaf, efter att vi åkte ett bra tag så kom vi rätt, då kom vi fram till Bodie, den döda staden. Först så åkte vi å käkade för alla va jättehungriga, å sen gick vi in till själva staden å gick omkring och kollade å fotade. Va riktigt häftigt, för allt va som det hade varit när dom lämnade det. I skolan så stog det fortfarande saker på tavlan, och det låg bilar lite här å var. Jag ska sätta in bilder sen när jag får dom =)
Sen när vi åkte där ifrån blev jag på lite smått dåligt humör (jag hatar å åka bil länge =P) så grabbarna satt å sa att jag hade "problem med skrivaren" haha å e ni smarta så kan ni lista ut vad det betyder xD

Efter att vi åkt bil ett bra tag så kom vi äntligen fram till Yosemiti å där gick vi för å kolla på vattenfallet, å det va 740 m högt, så det va niiice =D Vi barn gick å klättrade nära vattenfallet på dom läskigt hala stenarna =P men det va lite kul ändå ^^

Har faktiskt en bild på vattenfallet ;) men det är det nedre vattenfallet man ser här, om man backade en massa så såg man hela vattenfallet =)



Å på vägen tillbaka så såg vi ett brudpar, tror inte dom gifte sig, utan bara tog foton, men det såg fett fint ut, blev nog fina foton :D

Eller vad tror ni? =)

Sen tog vi en gratisbuss tillbaka till parkeringen å så började vi resan hem till San Mateo, vi stannade en gång och käkade, å det va jävligt fuktig luft där =P Men inne på Danny´s så va det svalt å skönt iaf ^^
När vi nästan va framme så fastnade vi i en lång kö på golden gate-bron (hade iofs inte så mkt emot det, då kunde man ju sitta å köflörta ;)) å sen var den vägen vi eg. skulle åka avstängd, så vi fick ta en annan väg. Men det va ganska skönt å sitta å glida runt i bilen med nerdragen ruta, för det va sjukt varmt ute =)
Vi kom fram till San Mateo kl halv 1, då gick vi och la oss på en gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0