Caroline W & Madelene S - Chefredaktörer ;)

Haha, idag på skoltidningen då, så tyckte jag å Madde att vi e ju dom som gör mest jobb, så vi ropade på Björn som va chefredaktör, vi satt att vi skulle va det istället för honom, å det gick han med på (efter lite hot å så (A)), så nu e jag å Madde chefredaktörer på skoltidningen xD Den 3/4 ska vi iväg till tidningshuset å va där från typ 12 till 17 å så ska vi få massa tips å sånt xP ska bli skoj, slipper skolan iaf ;)

Sen har det inte hänt nå speciellt eg..
Men nu ska jag berätta vad jag gjorde igår =P

I skolan hände det inge speciellt förutom på matten.. jag hittade ett gammalt papper där jag hade ritat av Håkan (inte speciellt snyggt xP) å visade det för Madde. Sen låg pappret på bänken å Håkan kom förbi å såg det (hade som tur va den teckningen neråt å andra manga-gubbar låg synliga) å han tog pappret för å kolla på det, å jag ryckte åt mig det skitsnabbt, sen ville Sofie se.. men jag litade inte ritkigt på henne å lät henne inte ta pappret.. men till suta gav jag med mig å gav henne det, å då vecklar hon upp det å sträcker fram den till Håkan å säger "kolla Håkan". Å jag får ju panik å skjuter undan bordet å slänger mig efter pappret xD Å det blev typ knäpptyst =P å så hade ja sönder mitt halsband oxå >.< Å Håkan såg ju typ ändå att det va en bild som skulle kunna ha föreställt honom >.<

Sen på engelskan så va vi i datasalen.. å så läste jag Felicias blogg.. läste det här "Jag och Jenna har världens bästa idé. Nu gäller det bara att få med Carro 8) huhu" så jag tjatade lite å så fick jag höra deras idé.. .dom vill att vi ska klä ut oss till ninja turtles på annorlunda dagen xP Haha.. men vrf vill dom ha med mig? :S =P

Efter skolan iaf så gick jag hem till Johan, han satt å fixade med mina hörlurar, så nu funkar dom igen =) Sen gick vi hem till mig, la oss i sängen å typ somnade xP när vi vaknade va klockan typ 10 i 5, så jag fick skynda mig till gitarren, å Johan gick till grottan.

På gitarren så spelade vi en ny låt, "still haven´t found what i looking for", å sen övade vi lite på de vi spelat förut.

Efter gitarren så stog jag å väntade på Johan. Då mötte jag Johan J å Mats (två lärare dåra) å dom sa att man måste ju ta upp gitarren å spela för å tjäna pengar xD
Sen iaf så kom Johan, då gick vi hem till mig å spelade lite kort ^^ Men vid halv 8 drog han, för han skulle på träning.
Då gick jag hem till Alex med gitarr.. vi skulle kolla på film (dreamer, fett bra =D) å så ville hon ju höra låten jag skrivit. Så när jag kom hem till henne så gick vi ner till Daniels rum å så spelade jag upp den, å när vi kom upp igen så ville ju hennes mamma höra.. men jag blev såklart jättenervös å klantade mig massa >.< men men.. e väl bra övning antar jag xP

Efter filmen så spelade jag å Alex kort, å vid 11 gick vi hem till mig, å vi gick å la oss typ 12 =P

image119

"The title is a mouthful, but Dreamer: Inspired by a True Story hits the winner's circle as a warm and inspiring family film. Ben Crane (Kurt Russell) is a Kentucky horse trainer who watches in horror as a championship filly breaks its leg during a practice run. Ordinarily that means curtains, but today Ben's daughter, Cale (Dakota Fanning), is at the track, and Ben impulsively buys the horse and loses his job in one fell swoop. The rehabilitation process is almost too much for a farm that's already struggling to survive in a modern economy, but the horse turns out to be a much-needed salve to the nearly broken family, including Ben's wife (Elisabeth Shue) and father (Kris Kristofferson). The cast is excellent, especially Fanning (who at age 11 has become a major star and was branded by Entertainment Weekly as the most powerful actress in Hollywood), and the film is well-paced by director-writer John Gatins and beautifully shot by cinematographer Fred Murphy. Surely the ultimate fate of the horse and the family won't surprise anyone, but young girls who love horses often don't need a surprise ending. They need a reason to cheer, and Dreamer delivers all the way. (Ages 6 and older: moments of horse peril)"

Men nu ska jag snart åka iväg till kören ^^
Puss å kram på er =)

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0