Mumier ;)

Tjenare ^^
Idag vaknade jag kl 10. Då låg jag å drog mig, sen läste jag ur boken om akvariefiskar som jag fick av Johan igår ^^ Så nu blev jag JÄTTEsugen på å skaffa fler fiskar =P men tyvärr måste jag vänta till efter vi varit i USA.. =(

Sen iaf så hörde jag hur Charlotte pratade om mammutar, hon hade tydligen läst om dom igår å blivit jätteintresserad xP Så mamma frågade vilka som ville med till naturhistoriska riksmuseet å kolla på mammutar å se en film om mumier på cosmonova, jag hängde med eftersom att jag annars bara skulle sitta vid datorn ^^
Så vi käkade, å så duschade jag å bytte nål, å sen åkte vi dit =)

När vi kom dit så gick vi först å kollade på en utställning om människan, hur den har utvecklats genom åren å allt sånt, då fick Charlotte även se mammut-skelettet ^^ Sen kollade vi lite på andra djur (va en hel vägg där det va fjärilar uppnålade >.< Visst jäkligt fina å coola fjärilar.. men jag ser dom hellre ute i det vilda, levande, än uppnålade på en vägg, döda.

Sen så kollade vi runt ganska länge på valskelett å såna saker, å vid 3 så började filmen om mumier som höll på i 45 min. Den va helt ok.. inte jättebra, inte jättedålig. Efter den kollade vi runt på lite andra utställningar å när vi kollade en utställning om natur så träffade vi Peter, mammas gamla kompis, han som skrev Carolas låt ^^ så det va lite kul ^^ har visserligen träffat honom förut oxå, men då visste jag inte vem han va xP
Så sen på hemresan berättade mamma lite kul saker som som hade gjort när dom va små ^^

Men nu kom vi nyss hem.. så jag sitter här å gör ingenting.. känner mig skittrött =P vi va ju där i ca 5 timmar =P
Men jag tänkte käka nåt nu.. känner mig ganska hungrig xP

Puss å kram på er =)

/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0