Någon?

E det någon som har sett "Carrie"? En film baserad på boken som e skriven av Stephen King?
Jag har sett den en gång förrut. Det va typ halloween-grej, så dom visade 4 skräckis 4 kvällar i rad. Å vi va på landet med familjen, å jag satt i soffan mer brorsorna å kollade på den.

I princip hela filmen igenom så va den en vanlig film å inte läskig på något sätt, men på slutet, då blev man rädd som faaaan =P Kommer ihåg hur alla skrek till xD Visserligen va det ett par år sen.. men jag vet inte om jag vågar se på den nu.. ensam xD
Å sen ett halvår senare så såg vi alla tvåan oxå har jag för mig xD Läskigt värre xD



" Filmen handlar om Carrie, en mobbad tjej som inte har några vänner och en mamma som är strängt kristen. Hon upptäcker att hon har övernaturliga krafter, som hon använder på sin mamma för att få gå till skolbalen dit hon blivit bjuden av en populär kille.

Det visar sig att några skolkamrater planerat ett mycket grymt spratt som drabbar Carrie. Efter att hon blivit balens drottning (genom fusk med röstsedlarna) kliver Carrie upp´på scenen. Uppe på scenen utsätts hon för det grymma sprattet, varvid hon släpper loss sina övernaturliga krafter och skolbalen slutar i en katastrof.

Alla dör utom en tjej, som för att vara snäll fått sin pojkvän att bjuda Carrie på balen. Hon vaknade varje natt efter händelsen och kände skuld".

/C


Kommentarer
Postat av: Hörnet

Vill minnas att boken är riktigt bra :D Läste den för rätt många år sen, man kanske skulle läsa om den, och se om man tycker likadant nu ;) Och kanske ta och se filmen, tror inte jag sett den.... :S

2008-05-13 @ 23:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0