Vadå, sparar vi?

Tja
Imorse så åkte Fredrik, pappa, mamma å jag till skärholmen för å handla lite saker. Först går vi till dressman å handlar en kostym (byxor, kavaj, skjorta & slips) till pappa för 2500 kr. Sen går vi till Gina Tricot för å köpa min klänning till skolavslutningen, men den va såklart slutsåld. Sen går vi in i nån annan butik, alldeles för dyr så vi tänker gå vidare. Men vi hittade inte mamma så pappa ringde henne å hon sa att hon va i en provhytt. Så jag går å letar upp henne, å hon står å provar en helt vanlig sommarklänning. Kollar priset. 999 kr.

Hon går ut å snackar med pappa som frågar vad den kostar. 900 svarar mamma. Eeh, det e ju bara småpengar säger pappa, så mamma går iväg å handlar den. Då säger jag att om mamma får en vanlig klänning för 1000 spänn, å pappa en kostym för 2500, då borde väl jag få en balklänning för 2000? Eftersom att vi verkar inte va så noga med å spara till Amerika med tanke på vad dom precis köpt. Men då blir mamma skitsur å vi börjar bråka. Så sen skulle vi eg. handla mat, men jag pallade inte så jag drog hem istället.

Så nu sitter jag här å e skitsur å vill typ slå sönder nåt. Träningsvärk i hela kroppen har jag oxå!
Ne, nu pallar jag fan inte skriva mer.

/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0