Helgen!

Fredag
Helgen började då med att jag gick hem till Madde å Suss skjutsade oss till Älvsjö där vi hämtade Jenny å sen vidare till Heron där jag hämtade mig biljett, sen käkade vi å så köpte vi snacks till filmen, sen så hade jag ju en udda biljett som var ca 5 platser ifrån Jenny å Madde, men jag fick alla å hoppa ett steg, så det gick bra ^^

Vi såg alltså filmen "I taket lyser stjärnorna"


Jenna är fjorton år och borde bara behöva oroa sig för brösten som aldrig växer, varför hon inte är lika populär som Ullis-Knullis och hur hon ska få Sakke snygg snygg snygg att bli kär i henne, eller åtminstone upptäcka att hon finns. Men hemma hos Jenna finns en jobbig mormor och en älskad cancersjuk mamma. Och i Jennas ficka ligger en bortglömd dikt: Om du dör mamma, då tar jag livet av mig.

Filmen var jättebra, men sammtidigt lite jobbig å se.. Just när Jenna hälsade på sin mamma på sjukhuset å hon satt å pratade med henne hemma vid sängen å allt det där.. för jag vet precis hur hon känner å hur jävla jobbigt det är.. Så jag grät ganska mkt under filmen :P men jag va inte den enda, man hörde folk överallt i salongen som satt å snyftade :P

Efter filmen så gick vi ut å väntade på att Maddes mamma skulle komma å hämta oss, så vi stog å rökte å pratade, å så kom det ut typ 3 väktare som visslade på några killar som vände sig om å började springa när dom såg dom :P Undrar vad dom hade gjort :P

När vi kom till Madde iaf så sjöng vi sing star å åt snacks å sen satte vi på en film (kommer inte ihåg vad den hette :P) men vi kollade bara på halva för vi kom på att vi kanske skulle sova ;)

Lördag
Vi vaknade kl 11, då käkade vi lite chips till frukost :P sen skyndade vi oss å göra oss i ordning å allt så vi skulle hinna med bussen, å det gjorde vi, så vi åkte hela vägen till Märsta där vi blev hämtade av Jennys mamma å vi körde drive thrue på McDonalds å sen hem till Jenny. När vi kom dit så tog vi upp våra saker å sen gick vi å hämtade in hästarna å gjorde iordning dom å så red vi dom i sommarhagen ^^ Mackan va fett pepp å ville trava hela tiden, så jag fick försöka få honom å sakta ner hela tiden, så jag fick ju lite kramp i fingrarna ;) sen fick iaf Jenny rida Mackan lite å jag ledde Pelle (vågar inte rida honom ;P) å sen när vi ridit klar å fixat hästarna å släppt ut dom igen så käkade vi (spaghetti med köttfärssås) å sen tog vi Myran (Maddes hund som va med =D) på en promenad. Sen gick kollade vi lite på vänner på kvällen å sen gick vi å la oss ganska tidigt ändå :)

Söndag
Idag så va klockan ställd på 11, men vi gick inte upp förän kvart i 1 tror jag det va :P då käkade vi frukost å kollade lite på Lets Dance (repris antar jag :P) innan vi gick ut till hästarna för å rida igen ^^ Men Pelle va tydligen lite varm om benet, så honom red Jenny inte idag, men han fick va med ändå, Jenny å Madde turades om å rida på Stanely å leda Pelle, så vi red ett tag, sen gick jag å Madde med Myran på en promenad medans Jenny duschade, å när vi kom in så åt vi lite å sen åkte vi till Upplands Väsby station där Jennys mamma släppte av oss. Haha å vi gick ur bilen å började gå, å så öppnade Jenny dörren å ropar "Men hunden då!??" Hahahaha, vi glömde helt bort lilla myran xD xD Men vi åkte iaf hem (båda satt å läste hela vägen hem ^^ Jag har fått låna tredje Twilightboken av Madde nu! :D) å när jag kom hem så gick jag å pratade med pappa ett tag å sen gav jag sniglarna mat å satte mig här ^^ men nu tänkte jag stänga av datorn å läsa ett tag innan jag släcker för å sova. Jag känner mig lite småsjuk, ont i halsen å så där, men jag hoppas det försvinner :)
Godnatt
Puss å kram <3

/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0