8 Mile

Denna film har jag precis sett

Jimmy Smith Jr., en vit ung kille med dåligt självförtroende, växte upp i Detroit på andra sidan av 8 mile. Jimmy och hans vänner, Future, Cheddar Bob, Wink med flera för en ojämn kamp mot "Ledaz of tha Free World". Jimmy bor med sin mamma och lillasyster  i en husvagn.


Efter att ha lämnat sin flickvän kommer han hem och ska ställa upp i en Battle  för första gången, det gick inte bra. "Om du vinner nästa battle får du respekt" fick Jimmy alltid höra från sin närmaste vän Future, som håller i raptävlingarna.

Wink är en kille som försöker hjälpa Jimmy med en demo. Han är hjälpsam och trevlig, Men Jimmy får se Wink med The Free World, och då uppstår konflikter, eftersom The free world är inte ett särskilt bra sällskap. Jimmy förstår att han får sköta det där med demon på egen hand.

Jimmy träffar en ny tjej, Alex, men hon (som alla andra) sviker Jimmy, hans vänner tycker att det viktigaste i livet är att ha respekt och ett bra rykte, men Jimmy vill arbeta och skaffa sig ett eget liv.

Har sett den ett par ggr förut, men den e grymt bra ^^ så till den så snaskade jag på lite godis, så nu känner man sig sådär äckligt mätt >.< Hahaha å det va typ lite repor på skivan, så det hackade, men Erik kom ner, strök lite tandkräm på den, sköljde av å voilá, det funkade hur bra som helst ^^ lite lustigt tycker jag :P

E iaf inte sådär äckligt deppig som man brukar vara på söndagar, FÖR JAG ÄR LEDIG IMORGON! :D
Asså ni fattar inte hur glad jag är för det ;) så om någon väcker mig imorgon! Jag kommer döda den personer då asså >:(

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra.. kanske ska ta det där badet?
Puss å kram <3

/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0