Australia


Det storslagna australiensiska landskapet utgör bakgrunden till denna historia om brittiska aristokraten Lady Sarah Ashley som kommer till Australien i slutet av 30-talet för att leta efter sin man som åkt dit för att sälja deras ranch. När hon kommer fram finner hon maken död och att hennes enda tillgång är en boskapsranch lika stor som Belgien.

För att rädda sin egendom måste hon tillsammans med en råbarkad boskapsfösare driva boskapen genom det oändliga, karga landskapet. Det blir en svindlande resa och tillsammans upplever de en kärleksaffär, hur andra världskriget drabbar Australien i och medJapanernas bombningar av Darwin och ställs inför val som kommeratt förändra deras liv.

Den har världens tråkigaste framsida å världens tråkigaste namn, så man tror att den ska va skitdålig. Men den va faktiskt jättebra! :D Visst, den va grymt lång, men samtidigt jättebra :D så den e klart värd å se ^^
På vägen hem så träffa vi på Johan, men vi sa bara hej, för han skulle oxå på bio dåra, så jag å Alex gick till bussen, men de va 25 min kvar tills den skulle komma, så vi gick till Willys å satte oss där å väntade ^^
Men nu har jag precis kommit hem, å det e alldels tomt hemma.. Erik har dragit nåstans.. det e lite läskigt :S å nu ska jag sätta på tv:n å radion så det inte blir så jäkla tyst! =P
Puss å kram <3

/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0