Torsdag..

Hellu,
Idag väcktes jag av pappa klockan halv 10, då min buss gick. Så jag blev alltså försenat å fick sitta i 20 min å inte gör någonting för att bussarna gick så sällan >.< Så jag kom efter svenskan. Då käkade vi lunch, sen hade vi engelska, där fick jag tillbaka en "essay" vi skrivit, å jag fick VG+ på den :D Sen hade vi matte där vi gjorde G-test, det gick bra :)
Åkte hem sen, när jag kom till telefonplan va det 24 min kvar tills bussen skulle gå >.< å det va kallt å jag va inte på humör å gå, men som tur va så hade jag min bok med mig, så jag läste den tills det att bussen  kom.
När jag kom hem så startade jag datorn men hade ingen lust å sitta framför datorn (wtf!? =P), så jag la mig i sängen å läste ut min bok, östermalmsmorden, riktigt bra :)


Hon kommer från en fin familj, har gått på de bästa skolorna, varit förlovad med samma kille i flera år och bor på det fashionabla Östermalm i Stockholm. Cathrine Haldeman-Spegel är helt enkelt en typisk överklassflicka. Men plötsligt hittas hon mördad i sin lägenhet, huggen till döds med en jaktkniv. På badrumsspegeln står det, skrivet med läppstift: slyna. Vem var egentligen Cathrine och vad döljer sig bakom Östermalms fina fasader?

Kommissarie Axel Hake blir ansvarig för att leda utredningen. Hake har aldrig känt sig helt bekväm bland människor som har allt. Men nu måste han röra sig i deras miljö för att kunna lösa mordgåtan. Han tvingas bekanta sig med människor han aldrig annars skulle ha träffat, människor som inte drar sig för att göra vad som helst för att få som de vill

Å nu kom mamma in å berättade att hon köpt en ny bok! Woho :D Det e bra, för då har jag något å läsa till å från skolan ^^ Tjock e den oxå 475 sidor ^^


Snabba cash är en spänningsroman för 2000-talet, en skildring av samhällets mörka sida där känslokalla psykopater som saknar spärrar styr. Med ett rättframt språk och imponerande berättardriv skildrar Jens Lapidus brottets obönhörliga logik mitt ibland oss. På Stureplan, i Sollentuna, i villaförorterna. Det är en bild av Sverige som anas i medierna, men som vi inte riktigt vill kännas vid.

JW är stureplanskillen som säljer kokain på de hetaste inneställena. Överklasskillarna han hänger med anar inte att han är en uppkomling som ljuger om sin bakgrund. Han vill vara som dom.

Jorge är latinon som kan allt om koks och som går i land med en osannolikt tjusig rymning från Österåkeranstalten. Väl ute planerar han en grym hämnd mot dem som satte dit honom, juggemaffian med Radovan i spetsen.

Mrado är underhuggare till Radovan. Tidigare var han en av krigsförbrytaren Arkans fruktade pojkar. Det enda han kan: att tortera och plåga utan hänsyn.

Dessa tre mäns vägar korsas på ett ödesdigert sätt som bara kan sluta i en kamp om liv och död. Vägen dit går genom de finaste salongerna på Östermalm, genom fängelser och de tyngsta kriminella gängen, genom skitiga förortsbordeller där flickor hålls fångna, ja, kort sagt, genom ett helvete. Och varför? För snabba cash!


Måste bara försöka å inte börja läsa den igen, för då kommer jag inte kunna lägga den ifrån mig, som alltid...
Hör hur Erik sjunger för fullt där uppe! Så jag ska käka lite nu å sen värma upp å sen sjunga jag med! Fan, Kärrtorp idol kommer närmre å närmre.. måste se till att jag beredd ;)
Puss på er <3

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0