6/6 - Sveriges Nationaldag

Shu,
Dagen idag firades då med familjen (-Fredrik, för han hade spelning) mormor, låtsasmorfar Eric, Moster Cicki å hennes man Tobbe å mina älskade småkusiner Hugo, Saga och Theo :) Å barnen var så söta, för alla hade fokdräkter på sig! <3Vi började med att åka till Gamla Stan, Stortorget, där vi käkade. Vi satt ute, var lite småkyligt, men det var mysigt ändå :) Å jag fick byta till köttbullar med potatismos istället för lax ;D å det va grymt gott, hemmagjorda köttbullar å skitgoda lingon ^^ Men jag fick en grymt stor portion, så jag orkade typ bara halva =P Sen hörde vi massa skott också, allt typ skakade xP Men det var mys =) Hahaha å mormor va ju lagom pinsam >.< :P Det var några danskar där som började ta fram sin flagga, å mormor typ "NEEEJ! NI FÅR INTE HA DANSKA FLAGGAN HÄR!" sen gick hon fram å snackade med dom och berättade om stockholms blodbad (där vi f.ö förlorade 5 släktingar enligt mormor) och att dom får ta fram sin flagga överallt, men inte just här. Haha typiskt mormor =P

På väg dit



Danskarna


Svårt å ha sötare kusiner än vad jag har :D


När vi ätit klart å de som drack kaffe druckit upp sitt kaffe, så gick vi till nåt musem å kollade lite, å sen gick vi ut å kollade när dom släppte ut 1000 (tror jag det var =P) blåa och gula ballonger ^^ Å sen lekte vi massor med barnen, vi sprang omkring med dom på ryggen å bussade med dom, å seriöst, det finns inget härligare än barnskratt! <3

Ballongerna ^^


bjuder på en hemskt ful bild på mig >.<


Fin bild på bror <3


Sen så gick vi till glasshuset (tror jag det hette?) å köpte mjukglass till alla, å sen satt vi vid storkyrkan å chillade å busade med ungarna ^^ När vi tröttnat på att vara där så gick vi runt på massa olika ställen å kollade, å till sist så skildes vi åt, Cickis familj å mormor å Eric gick åt ett håll, å vi andra åt ett annat.

Glass 8)


Men nu är vi hemma iaf, har haft jättekul :) Men nu är alla jättetrötta =P så jag ska läsa lite bloggar nu, sen ska jag nog lägga mig i sängen å läsa lite Harry Potter och kanske ta en liten powernap ;)
Puss å kram <3

/C

Kommentarer
Postat av: M a t i l d a - allt och ingenting♣

varsågod:)

2009-06-06 @ 16:53:27
URL: http://maatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0