Edwin och Ezmeralda

Hej =)
Dålig uppdatering nu under helgen, men det får ni vänja er vid! ;P
Efter förra blogginlägget så åkte vi hem till Rickard, han hade gitarrlektion där på kvällen så då höll jag mig ur vägen och snackade i tel med Christoffer istället och kelade lite med deras hund Egon, sen åkte vi hem till Rickards kompis Bill, men han är utomlands men vi va där så jag fick hälsa på deras supersöta hundar ^^ jätteskälliga till en början, men efter ett tag så blev dom tysta och keliga =) Vi kom hem lite halvsent sådär, vi skulle ju ha Dr. Mugg - marathon, men Challe kunde inte :( men jag och Rickard kollade lite iaf, men jag somnade typ på en gång :P vaknade kl 8 på morgonen, då låg jag där i soffan, var tomt brevid mig och lite småkallt, fast jag fortfarande hade kläder på mig! Men jag kröp ner hos Rickard istället och somnade om där ^^

Gick upp en timme senare, kl 9, för idag jobbade jag ju, 11-15:15, var ett ganska bra pass faktiskt! Fick inte allt för mkt "skäll" ;P Efter jobbet åkte jag hem en snabbis och sen åkte jag till Jakobsberg igen där Rickard mötte upp mig och så gick vi hem till honom och mös fram tills det var dags att åka igen. Då åkte vi till t-centralen och jag vinkade av honom och så gick jag till pocket shop och köpte denna bok:



Teresa Coopers historia är hjärtskärande från första början. Hennes mor var psykiskt sjuk och hennes far var alkoholist, och Teresa omhändertogs redan som bebis.

Efter att ha tillbringat sin barndom i diverse hem, skickades hon till Kendall House i Kent. Det var innanför dessa fängelsemurar som hennes mardröm började. Inom tjugofyra timmar blev Teresa utsatt för den ökända inspärrningsmetoden, under vilken hon blev injicerad med farligt höga doser av sinnesförändrande droger och isolerad i kvarsittningsrummet om hon kämpade emot. Det var inte långt efter detta som det sexuella utnyttjandet tog sin början.

Detta är berättelsen om en ung flicka som blir utnyttjad och misshandlad på alla tänkbara sätt, och hur samma flicka slogs tillbaka till att bli den överlevare hon är idag.

När jag kom hem så tog jag Dharma på en promenad, sen gick jag igenom alla bloginlägg som jag skulle läsa och alla spel på facebook ;) Nu sitter jag iaf och gör inte så mkt, ska lägga mig snart, är helt slut!

Måste bara få skriva lite mer om Rickard :) Han är verligen världens underbaraste pojkvän, bara så ni vet lixom :) Allt känns verkligen så bra med honom :) Och det känns väldigt.. seriöst! Idag i bilen satt vi och pratade om var vi skulle vilja bo, namn på barn (därav rubriken, han vill ha en pojke som heter Edwin och jag en tjej som heter Ezmeralda :)) hur man uppfostrar barn, hur man är som förälder o.s.v. Klart det känns lite läskigt att sitta och prata om framtiden sådär när vi eg. inte ens har känns varandra speciellt länge, men det känns som om vi kännt varandra hela livet typ! =) Men även om det känns lite läskigt så känns det samtidigt väldigt bra, för jag känner mig trygg med honom, allt känns jättebra bara, och jag kan verkligen tänka mig en framtid med honom, min lilla satanist fjortis :) Vi ska ev. åka upp till Norrland nån helg också, då kan vi bo i stugan han bor i när han jobbar :) då stannar ju han kvar där och så åker jag upp till honom över helgen. Inte för att jag gillar kylan, men ska jag dit så vill jag nog att det ska vara snö och iskallt, för jag pallar inte mer regn eller slask, då föredrar jag faktiskt snön ;) Men visst verkar det mysigt? :)

(Haha, måste lägga upp den bilden igen för den är så bra :D)


Men nu är det dags att gå till sängs.. ensam :(
Puss och kram <3

/C

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hej där =)

han e verkligen såå söt:P

2009-11-30 @ 07:45:37
URL: http://charlottejohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0