"Har du tagit kattlådan då?"

Är det första pappa säger till mig när han kliver innanför dörren. Med en sån där ton, ni vet, som om han utgår från att jag inte alls gjort det eller något annat här hemma. Han går in i köket och jag får inte ens någon uppskattande kommentar för att det är skinande rent och fint där inne. Däremot hör jag en tung suck när han öppnar toalettdörren och handtaget ramlar av, förlåt pappa för att jag missade en grej. Sen frågar han om Dharma varit ute, samma ton. Och om någon tar henne ikväll, och så tillägger han "Ja jag tänker inte bryr mig inte om hunden iaf" Nehe, förlåt för att du har varit på semester i 4 dagar då och kommer hem men inte orkar göra ett skit.

Det här är varför jag vill flytta hemifrån. Jag orkar inte med pappas alltid negativa attityd. Så fort dem klev innanför dörren så kände jag mig ännu deppigare än innan.

Förlåt att jag finns lixom..

Måns tipsade mig om den här låten idag. Riktigt bra faktiskt!

Ne, jag ska väl ta ut Dharma nu..
Puss å kram <3

/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0