Hemma!

Hej hej!
Nu är jag hemma igen efter en härligt helg i kalla Norrland! Flygresan gick bra, men var typ 30 min försenad p.g.a några lysen som de var tvunga att byta. Men när jag kom fram så var det härliga 21-! Och efter ca 1 timmes bilresa kom vi fram till Rickards campingstuga i Niemisel. Haha, redan efter 40 minuter så såg jag min första älg :D Men första kvällen gjorde vi väl inte så mycket, hälsade på Rickards jobbarkompisar och var på en ca 1½ timmes promenad i kylan! Mycket snö kan jag ju lova att det var också! Rickard skulle ta kort på mig framför en skylt "ställ dig framför skylten sa han" så jag började gå "Ne jag skoja bara, du behöver inte" sa han då, men jag sa att det är lugnt, så tar jag ett steg och hela benet försvinner lixom :P Jävligt kul var det, dock blev det inga bra bilder :P Sen när vi kom in så hade Rickars skor, som var lite blöta, frusit fast så jag fick stå och dra av dem, tog ca 10 min! :P



På fredag så åkte vi och hälsade på på hans jobb, tog lite bilder och jag fick hälsa på lite folk sen åkte vi in till Boden Arena (såg 2 älgar på vägen också :D) och käkade lunch, sen åkte vi till nåt fiskeställe och var där ett tag, var rätt fint, men eftersom att det låg bredvid ett reningsverk typ så stank det en del :P sen lallade vi runt i centrum i 25-, frös som fan i ansiktet, men men :P Var inne i lite olika affärer och så, sen köpte vi tacos till kvällen, va inne på nån ÖB-liknande butik var vi också innan vi åkte hem till stugan igen. På väg till stugan så såg vi renar också! :D Dem var helt sjukt söta, skulle verkligen inte banga på att ha en (A) Lite nyfikna verkade dem också, fick en söt film med dem, kanske lägger upp den sen om jag lyckas med det! 3 älgar såg vi också ;D Så 5 älgar på en dag, inte illa asså! ;)


Hitta älgen ;)







Stugan :)


På lördagen så skulle vi ju checka in på hotel som Rickards chef bjöd på, så vi städa upp i stugan och begav oss mot Boden och Hotel Nivå som det hette. Jag fick även på mig ett par termobyxor, så jag hade bara Eltel kläder på mig, enligt Rickards arbetskompis så var jag iaf den snyggaste Eltelaren han sett, så det är ju alltid någon! ;D På väg till Rickards jobb där vi va för Rickard skulle lämna några saker så såg vi en älg, hon stog typ 3 meter från vägkanten, helt still stog hon, så vi stannade och vevade ner rutan och filmade och tog massa kort, hur söt som helst! Ska försöka få upp den filmen också ^^ Sen skulle vi åka vidare dåra, men då ville inte bilen komma igång, haha, Rickard ääälskar Ford, bara så alla vet ;) Men med lite hjälp att arbetskamraten så kom den äntligen igång och vi kunde åka vidare! Vi kom fram till hotellet vid 3, då stog det att hotellreceptionen är öppen 17-19! Så vi fick spendera två timmar i centrum då. Så vi var inne i lite olika butiker, köpte även med oss lite godis och chips till resan hem.

Jaa.. ok,mössan hade jag inte på mig när vi gick ut :P

Söt va? :D



Bodens stationshus :)



Kl 5 så gick vi till hotellet iaf och checkade in, va nice å va på hotel sista natten ^^ Kl 7 så begav vi oss till Western Farm där det skulle vara teater och middag som chefen också bjöd på, och det var verkligen över förväntan! Haha, när vi skulle in så stog det att vi var VIP, med två utropstecken, haha, det var typ väldigt kul tycker jag ;) Sen när vi var och lämnade in våra jackor så träffade vi på "Familjen Fin" som vi kallade dem, hela familjen (mamma, pappa, dotter) kollade assnett på oss för att vi var där i vanliga kläder och typ alla andra var fett uppklädda (vi visste ju inte vad det skulle vara för klädsel, sen hade vi ju inte nå fina kläder med oss heller :P) så dem fick vi en hel del blickar från under kvällen, farsan såg dessutom ut att var så där överreligös och dottern såg allmänt uttråkad och kåt ut så jag och Rickard satt å flörtade med henne hela kvällen, var skitkul :D Men iaf, det var en jättebra teater i 5 akter, mellan akterna så åt vi en tre rätters middag (Förrätt: brödbit med lax och romsås. Huvudrätt: Kalv med potatismos och sås. Efterrätt: Chokladmousse med chokladbitar, hallon och jordgubbar) och så fick vi i publiken gissa vem mördaren var, vi hade alla fått papper och penna så vi kunde skriva ner ledtrådar och sånt. Tyvärr så hade både jag och Rickard fel, men men :P Vi hade iallfall ett väldigt trevligt par bredvid oss =) Och sen blev Rickard typ antastad av en gammal tant på slutet, läskigt! xD Efter att det var slut då (runt halv 11) så åkte vi till hotellet och mös lite, tog en dusch och sen sov ;)




Idag så gick vi upp 6:30, kvart över 6 lämnade vi hotellet och åkte till macken och tankade + köpte var sin macka till frukost, sen körde vi på! I Sundsvall så stannade vi och tankade + köpte oss var sin sallad, sen åkte vi vidare igen. Resan gick bra, dock så hamnade vi ibland efter någon långtradare som drog upp snö som fan efter sig så vår sikt var typ = 0! Så det var lite läskigt, men vi klarade oss utan att krocka ^^ Men vi blev omkörda av en bil och jag typ "lycka till", en minut senare så ser vi honom på andra körfältet (blivit staket emellan också) då hade han väl försökt köra om, men kände inte till vägen tillräckligt bra så då gick det så, men vi hoppas han hann backa undan så han inte krockade! Vi kom iaf hem vid 4-halv 5, så resan tog ca 10 timmar! Nu ligger Rickard och sover, blev ju ganska sent igår och tidigt imorse sen har han ju kört hela dagen, själv så somnade jag i 1½ timme i bilen. Så medan han har sovit så har jag diskat och gjort kaffe till honom, ska försöka väcka honom nu så ska vi ner till bilen och tömma den och sen kanske gå över gatan till pizzerian och äta!

Så här söta kan man vara i bilen efter typ 5 timmar ^^



Kan ju sammafatta helgen som en väldigt bra helg! Hade några stunder där då jag bara kände mig helt galet sjukt kär och nöjd och glad i hela kroppen :D Var väldigt fint där uppe också. Det kändes friskt och det var kul att se lite djur, det var svinkallt, men fast det var 25- så kändes det inte som det, för det är inte samma sorts kyla där som här. Det var vitt också, inget vägsalt som gör allt brun/grått och fult. Ett väldigt lungt tempo var det också! Vi träffade på en enda person som var stressad, men det var en busschaufför som snabbhandlade lite medan han hade folk i bussen lixom :P Så det gillade jag att ingen var stressad, det passar mig! Jag vet att Rickard trivs väldigt bra där uppe, och att han gärna vill flytta dit, men det som står emot är att det är ju här han har sin familj, vänner, minnen och sånt. Men om han verkligen skulle vilja flytta dit så kan jag faktiskt tänka mig det. För jag trivdes bra där uppe, är bara kylan som är minuset. Sen så är det ju bara ca 1 timmes flygresa om man vill hälsa på här hemma igen, så det är ju nice! Billiga huspriser är det också, kan man bo lagom fint och jag kan få ha mina hästar och hundar och alla djur jag vill ha ;) (A) låter ju faktiskt inte helt fel ;) Men iaf, väcka Rickard var det jag skulle göra ja!
Puss å kram <3

/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0