Hemma från Gotland! ^^

Tjenare! =D
Nu e jag hemma, hes å trött men glad ^^ Har haft en skitrolig helg! =D

Fredag
Jag å mamma steg upp vid 7-tiden. Jag packade om å tog bort lite småsaker som bara tog onödig plats =P å vi va klara typ halv, så vi gick bort till hållplatsen å stog där i typ 15 min =P
Vid Älvsjö så postade mamma ett brev å sen gick vi upp å mötte de andra.
Tåget gick 35, å kom till västerhaninge runt hel typ, å där mötte vi ett stoooooooort gäng med studenter som söp å lyssnade på hög musik på den här låten, som lär sitta fast ett tag i allas skallar xD

Gotlands stränder med nån skum video ^^ Men det va såna overaller som alla hade på sig xD Många hade även en rulle silvertejp å ett par handbojor hängande på sig xD




Å dom fyllde väl typ 4-5 bussar =P Tillslut kom det en som vi kom på, självklart då så hamnade vi med killen som hade lådan med musik med sig ;) Så vi hörde den där låten ganska mkt =P Å så sjöng dom den härliga låten "En busschaufför, en busschaufför" fast istället för "Är en man med glatt humör" så sjöng dom "är en mann med jättekuk" xD

Väl framme i Nynäshamn dåra så går vi ner till terminalen å checkar in, får 500 kr som skulle räcka till lunch alla dagar. Sen får vi gå på båten å till våra platser. Båtresan tog ca 3 ½ timme, å vi gjorde lite allt möjligt. I början så gick vi iväg å käkade å sen så sov vissa, å vi spelade lite kort, å sen tog vi fram gitarren å Oscar spelade lite ^^ Men sen kom det nån båtvärdinna som sa att vi inte fick, för det kunde störa, men hon gick inte å sa till dom som spelade hög rockmusik =P Så efter ett tag så åkte gitarren fram igen =P Då va det mest jag som spelade.. å körde min egna låt, men tappade bort mig helt.. hur fan ska det gå på kabaren då? Om jag blir nervös inför typ några från klassen å tappar bort mig =P



De vuxna xD


John med Jennas solglasögon ;P




Oscar med gitarren =)


Filip med sin ritning som jag så klart förstår xD xD


Å Jenna skakar loss xD




En glad mamma


En glad Johan


En glad Tobbe



Men sen vid halv 3 så va vi framme vid Gotland, då gick vi ut till rullbanden å hämtade vårt bagage, sen stog vi utanför å packade in våra saker i bilen som skulle köra packningen till lägenheterna (Å dom spelade skönaste låten, vem har tagit min kexchoklad!! =D)



Å sen gick vi upp till ett ställe där vi hyrde cyklarna. Å killen som hyrde ut dom va jättenoga med att killarna skulle ha killcykel, tjejerna skulle ha tjejcyckel å de vuxna skullle ha damcykel med korg =P Men Madde å Sofie tog en tandemcykel ;P



Men sen så cyklade vi de 3 ½ kilometrarna till lägenheterna å väl framme så delade vi in oss i de olika lägenheterna. Jenna, Felicia, Emma å Oscar bodde i en lägenhet. John, Fredrik å Filip i en annan. Madde, Sofie, Mimmi, Elin och jag i en tredje. Erik, Erik å Kenny i en fjärde. Å så de 4 vuxna, Johan, Mamma, Sussane (Maddes mamma) och Tobbe (Elins pappa) bodde i lägenheten på övervåningen. vi andra bodde på underåvningen =P



Så vi packade upp lite å så, å vid halv 6 så va det mat.. pyttipanna med ketchup.. inte så jättegott precis =P Men men, sen spelade några av oss brännboll ett tag, å sen drog, dom som ville, till Visby å va där ett tag. Å vi andra vi startade en brasa nere på stranden, köpte lite snacks å läsk, hämtade gitarren, å satt där ^^

Tobbe å Sussane hämtar ved


Sofie å Elin vid brasan


Jag spelar gitarr


F.v Elin, Oscar, Sussane och Madde


Pöjkarna står å chillar ^^ F.v John, Fredrik å Filip


Tobbe spelar gitarr, å fyfan va grym han e! Både på å spela å sjunga!


Sen kom dom som varit i visby oxå med lite marshmallows ^^ så vi satt där nere å spelade å sjöng lite å kollade på brasan å vattnet ^^ Men sen drog alla upp för å kolla på talang, men det ville inte jag =P Så jag satt där, ensam, med de vuxna =P
Senare så kom alla ner igen. Erik å Erik skulle bada xD xD Å dom gjorde det oxå! =P Det hade väl iofs jag oxå gjort bara jag va frisk, men ändå, det va fett kallt i vattnet xD

Erik H på väg i


Erik V, redan i =P


Cool bild ^^


Senare på kvällen så satt vi på rummet å några av oss hade duschat, då knackade Jenna å Felicia på å frågade om vi skulle med till killarnas stuga å kolla Kill Bill, så vi drog dit å kollade på den extremt överdrivet blodiga filmen =P Å Kenny å Fredrik drog iväg å kastade is på Oscar för att han låg å sov xD Madde, Mimmi å Elin gick å la sig efter filmen, för dom va trötta, men jag å Sofie va kvar. Sen bestämde vi oss för å dra ner till bryggan, så jag å Sofite satte på oss lite extra kläder, å när vi kom ut igen så mötte vi Oscar.

O- Vi har haft inbrott!
J- Va, hur vet ni det?
O- Någon har varit inne å kastat is på oss!
J- Haha, Inbrott e lika med Kenny xD
O- Då va det ju du! Skriker Oscar å springer eter Kenny som va en bit bort vilket jag inte hade sett xD Haha, bra jag e som tjallar på min pojkvän xD

Men vi drog iaf ner till bryggan å satt där, men då kom Johan å sa att vi inte fick det, för vi skulle vara på våra rum efter kl 11, så vi drog upp igen där vi bestämde oss för å mötas om 1 timme igen för å gå ner igen, för då skulle de vuxna sova, så Fredrik, Filip å John drog till sig, å vi andra va hos Kenny, Erik å Erik. Haha, å vi va lite lagom flumm =P
Felicia, Jenna å Sofie moonade lite för några killar som stog utanför vårt fönster, å sen gjorde Erik det oxå =P Men sen började dom kolla på en skräckis, å jag hade sjukt mkt mensvärk, så jag gick å la mig i ett annat rum ett tag istället å typ somnade =P
Vid 2 så väckte Sofie mig å vi gick å la oss. Filip å Fredrik hade typ somnat, så vi sket i å gå ner till bryggan =P

Lördag
Vi hade ställt klockan på 20 i 7. Frukosten skulle serveras kl 8. Halv 8 gick de andra upp. Men jag å Sofie hade ju varit uppe längre än dom, så vi låg kvar till typ 10 i, då gick vi upp, trötta som fan =P å gick ner å käkade frukost. Å frukosten va MYCKET bättre än fredagen lunch =P Det fanns jättemkt gott å välja på ^^ Blev riktigt mätt =P

Efter frukosten så va vi i våra lägenheter ett tag, sen va det samling å vi drog till Visby Informations-grejsimojs =P Det va min å Mimmis tur å ha tandemcykel, så vi hade den typ hela den dagen =P
Vi hade ju typ massa pengar över, så vi bestämde oss för å dra till Boda Borg! =D
Så vi fick några fritimmar på oss, å vid halv 3 skulle vi mötas å alla skulle ha käkat då.

Så Madde, Elin, Mimmi å jag (Sofie va med de andra typ =P) drog till stortorget å kollade lite smycken å sånt, sen mötte vi på de vuxna å cycklade runt med dom på jakt efter ett ställe å käka på (Fan va mkt uppförsbackar det e i Visby! xD) å till slut så kom vi till stortorget igen å hamnade på en restaurang där vi beställde mat. Jag (Och även Madde, Sussane å Elin) tog kycklingfilé med klyftpotatis, å det va riktigt gott ^^



Dom skulle leka coola ;P


Efter att vi käkat å började vi röra oss mot mötesplatsen, å väl där så väntar vi in alla. Å när alla kommit så får vi reda på att Filip har råkat göra sönder sina byxor xD dom va trasiga från grenen å en bra bit ner xD Å han hann inte åka hem å byta, så han fixade det genom att sätta ett skärp runt benet så det höll ihop =P

Sen började vi vår långa cykelfärd mot Boda Borg på 8 km =P Vi stannade på vägen på en loppis oxå, å alla letade byxor åt Filip, men vi hittade inga xD Men Erik H köpte ett mårdskinn, Mimmi tre filmen, Felicia ett par skor, Emma ett par skor hon med å Madde en kudde att ha på sadeln, för man fick så jäkla ont i rumpan xD (Jag tror det va det alla köpte, men jag har säkert blandat ihop å glömt massa xD) Å sen fortsatte vi vidare.

När vi kom fram så fick vi lite information om hur vi skulle göra, å sen delade vi in oss i lag (vi va som vi bodde) å sen körde vi på. I 4 timmar höll vi på, å fyfan va kul det va! xD
Det va som fångarna på fortet typ. Man gick in i ett rum. Å när dörren stängdes så hade man ca 2-4 min på sig att hitta problemet å lösa det. Klarade man det kom man vidare till rum två, å klarade man det så kom man till rum tre å klarade man det så fick man en stämpel ^^

Vi klarade två banor. En hette toppen, å en annan lekparken. Lekparken va fett rolig ^^ Haha å vi blev så jävla skrämda! För det kom ut ett par killar som flinade lite mysko å skrattade lite, å sen så gick vi in i rummet. Å så rundade vi hörnet för å fixa problemet, å då står det en kille där. Typ svartklädd, mörka ögon, mörkt hår som bara står där å kollar på oss helt iskallt, å vi typ skriker som fan xD Boda Borg e dessutom ett gammalt sjukhus, så det gjorde det ännu läskigare xD Å sen fick vi såklart en skrattattack xD

Senare under dagen så träffade vi på dom igen. Vi sammarbetade med dom i en bana (som vi ändå inte klarade xD) å sen efteråt så frågade dom;

-Behöver ni hjälp med nåt mera
-Njae, vet inte. Svarade Mimmi
-Det beror på vad ni kan hjälpa oss med. Säger jag som direkt kommer på att det kan misstolkas jävligt fel å får en skrattattack xD

Men vi va ju grymma på å fuska xD För man gick in i ett rum, gjorde så vi misslyckades, täckte över sensorerna med våra tröjor, gick ut, å började om, å då va det bara å gå igenom rummet å till nästa xD Skitsmart tyckte vi ;)

Vi väntar..




Efteråt dåra så cyklade vi hem de 8 km =P Men Filip å Fredrik tog tandemcykeln tillbaka, så jag fick cykla på killcykel tillbaka, fett skönt ^^
Gissa om man va svettig när vi kom fram till Visby xD Å då fick vi ju inte åka hem å duscha, för då gick vi till en restaurang å käkade massa god mat ^^ Jag tog en Entréco med pommes frites, å till efterätt blev den en Panacotta. Ritkgit gott ;) Allt gick på 5000 spänn xD
Sen cyklade vi äntligen hem å jag fick duscha xD





Sen på kvällen så tände vi en brasa å samlade ihop klassen å så satt vi å spelade å sjöng lite. Men min röst hade börjat bli dålig redan när vi skrikit pga att killen skrämde oss. Å sen e jag ju förkyld oxå, å så satt jag å sjöng massa när vi spelade gitarr, så på kvällen va min röst helt slut, å alla tycker jag låter som en kille i målbrottet -.-' =P
Men Oscar  å Kenny skrev en låt om klassen xD Å Erik å Erik badade igen =P
Sen kom det några tjejer från en skola i Nacka, typ fulla =P Men vi drog upp strax efter det, för brasan hade brunnit ut å det blev kallt =P

Så vi drog upp till vår lägenhet å bytte om, klockan va runt 2. Å jag gick å la mig å somnade snabbt =P Vaknade till när dom andra kom in å la sig.. för Sofie rullade undan mig, för hon skulle bädda =P Å så sa hon typ "Jag skulle vilja göra nåt elakt på henne. Men jag gör inte det, hon e ju sjuk" Haha, så där hade jag tur ;P

Solnedgång


Söndag (idag)
Frukosten serverade vid 8 till halv 9 dåra, men vi väcktes av att Maddes mamma ringde henne kl halv 9, då det va för sent för å käka, så vi började städa å fixa allt som skulle fixas. Sen vid halv 11 då alla skulle va klara, så samlades vi utanför. De vuxna kollade att det såg fint ut. Å vi hade ju massa pengar kvar, så Tobbe stog med en bunt 500-lappar å delade ut en till varje, så nu e man 600 spänn rikare! ;) (Hade 100 kvar från första 500-lappen ;P) så det e nice ^^ Nu har jag ca 3000 till Amerika ^^





Sen iaf så cyklade vi till Visby. Å shit va jag ont det gör i rumpan av allt cyklande asså =P Men jag hade en vanlig cykel iaf =P I Visby hade vi några fria timmar på oss å göra vad vi ville. Så vi va först på stora torget där jag köpte ett par örhängen =) Sen drog vi till donken å käkade å sen in på Åhléns å kollade på olika saker ^^ Å Sofie, Madde å Jenna handlade lite oxå (Sofie för 600 spänn :S =P).

Sen gick vi till en butik där dom sålde fina smycken. Så Madde köpte ett jättefint par örhängen, å Jenna ett hängsmycke. Å jag såg ett par gitarr-örhänge, skitcoola, men jag struntade i dom =P Sparade mina pengar istället ^^
Så sen gick vi å hämtade våra cyklar, å sen cyklade vi till cykeluthyrningen där vi fick vår packning å lämnade tillbaka cyklarna.

Sen så kom vi på båten å började resan hem ^^ På hemresan så spelade jag lite kort, käkade, sov en kortis, å faktiskt, så satt jag å snackade med Filip i typ en timme. Jag vet inte vad som har hänt med honom.. men jag gillar det xD Nu går han ju å snacka med! Å han har lite humor å han e snäll! =D Skitkul tycket jag =) Nu e det bara en person i klassen som jag fortfarande stör mig på xD

Jag å Mimmi på båten med våra otroligt snygga godisnappar ;)


Men vid kvart över 7 va vi framme i Nynäshamn. där hämtade vi vår packning, å sen sa vi hejdå till alla å tackade för helgen =P ^^ Å jag å mamma fick skjuts hem av Johns pappa som va å hämtade honom ^^ Vi bor ju nästan grannar, så det va skönt =)

När vi kom hem så fick mamma berätta om vad vi gjort (min röst pallade inte det, så jag överlät det till henne xD) å sen efteråt så låg mamma å pappa bredvid varandra. Pappa kände på mammas mage å frågade om hon gått ner nåt i vikt nu efter allt cyklande. Då säger mamma;

-Jag har faktiskt haft fem ungar i min mage. hur många har du haft!
-Inga.. men jag har haft alla i pungen. Svarar pappa xD xD

Men men. Nu sitter jag här å har ont efter alt skrivande =P Så nu ska jag kolla igenom det jag skrivit, rätta till det som e fel, å sen publicera. Å sen ska jag lägga in bilderna oxå ;)

Puss på er!

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0