Söndag = depp

Hej,
Idag har jag städat badrummet, själv, och vardagsrummet med hjälp av Erik (för jag gjorde inte det förra veckan). Sen har jag suttit å tecknat hästar. Gjorde efterrätt oxå, frukter med smält vit choklad över. Mamma hade gjort god mat oxå =) Så till efterätten sen så hade vi möte oxå, vi sa inget speciellt.

Är som sagt söndag, så jag e lite depp. Dels för att det är skola imorrn (det uppenbara) dels för att det är VITT ute igen! ASSÅ SERIÖST !"¤%=!#%)#%/#¤)!"%"#!%U/"#(=&T#¤(! Så känner jag >.< Våren var ju för fan på väg, det var skönt ute å solen sken, och sen det här!?

Dels för att jag läste en kompis blogg, och läste det här inlägget:
nu sitter jag i kyrkan och assisterar i caféet som vi i unga
vuxna gruppen driver. Vi turas om och skriver upp oss på
en lista när vi kan och vill stå. Vi har just slagit upp dörrarna
och in kom direkt tre typ fjortisar, hihi och stack ner i pingisrummet.
Detta café är lite som en ungdomsgård, öppet för alla mellan
16 - 21 på söndagar, kom ner nångång ;) det är inte så farligt
vanligtvis får man höra: varför vara i kyrkan? men det är inte direkt
så kyrkligt bara människor som umgås med varandra och snackar.
Felix och hans kompis max är här och hjälper mig, för att jag får inte vara här ensam eftersom jag inte är 18 år än :(

Cafét ja.. Fan va jag va där mkt förr i tiden. Var och varannan dag. Mest så målade jag pelare. Men jag var även med och skruvade å lite sånt. vi gjorde mått efter mig, då jag var den kortaste och skulle behöva nå till glasen, då det var meningen att jag skulle stå där om kvällarna och sälja saker. Men så blev allt som det blev med S, och jag vill aldrig mer träffa honom, vilket alltså resulterade i att jag inte mer kunde gå till kyrkan, då han är där minst lika mkt som jag var. 
Inte för att jag är troende eller något sådant, men jag gillade verkligen å va i kyrkan. Det var alltid kul folk där å det var aldrig tråkigt å vara där. Man fick hjälpa till i gudstjänster ibland å vara konfaledare, vilket jag var ett år, å jag tyckte det var jättekul och hade gärna velat vara det igen. Men det går ju inte, för S är ju där.
Hur som helst så saknar jag det bara, för det var ett ställe jag verkligen gillade.

Och sen även för att jag läste en tjejs blogg idag. En tjej som jag känner typ har "tagit min plats". Hon umgås jättemkt med en kille (eller ja, flera) som jag umgicks med förut. En av dom hatar jag nu, en är väl neutral, men känner inte särskilt mkt för å träffa honom ändå, och en saknar jag, då vi stod varandra så jävla nära förut, och nu.. jag vet inte.. inte nära alls iaf. Jag läste igenom hennes blogg lite snabbt, hittade det här inlägget.

"När vi redan var på väg bestämdes det att vi skulle hem till Staffan i Fruängen. Han och Felix mötte oss med bil i Årstaberg. Sen blev det en sån där härligt avslappnad och mysig filmkväll. Jag gillar spontana grejer:)"

Inte för att jag alls vill träffa den förstnämde personen. Men fortfarande. Det där är precis vad vi brukade göra. Vi brukade träffas spontant någon kväll å åka omkring lite var stans å sen hamna hemma hos någon å ha en avslappnad och mysig filmkväll.

Sen hittade jag ett annat inlägg där det va en bild på Felix, S, Johan och två tjejer. Två tjejer jag inte har en aning om vilka dom är. Men jag vet att jag och Alexandra var dom två tjejerna förut. VI var dom som umgicks hela tiden, VI hade sköna flummkvällar, VI drog på bio, VI slappade, VI gick på promenader, VI slöade i grottan m.m. Men det va länge sen. Nu betyder vi ingenting. Han har nya kompisar, bättre. Han har ett nytt liv, ett liv utan oss, och det verkar inte störa honom någonting alls. Så jag tänker inte kämpa mer. Jag har gett upp. Vi hade en kul tid tillsamman och du var en riktigt nära och bra vän. Men den tiden är över och det var kul så länge det varade. Men jag vet att det aldrig kommer kunna bli som det var förut, tyvärr.
Saknar dig Johan <3

Föresten, grattis på 25-årsdagen..

/C

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ååh Tröstkramar ='( Vi får ta och göra något riktigt kul snart :D Älskar dig.

2009-03-22 @ 21:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0